UTFaculteitenBMSNieuwsETM-sectie en IULM University Ondertekenen Samenwerkingsovereenkomst om Consumentenneurowetenschap te Bevorderen

ETM-sectie en IULM University Ondertekenen Samenwerkingsovereenkomst om Consumentenneurowetenschap te Bevorderen

Afgelopen juli bezochten twee promovendi van de International University of Languages and Media (IULM) de sectie Entrepreneurship and Technology Management (ETM). Tijdens hun verblijf voerden zij een cross-culturele studie uit naar voedselvoorkeuren met behulp van neurowetenschappelijke instrumenten in het Behavioural and Management Social Sciences Lab (BMS Lab). Naast de wetenschappelijke inzichten die het bezoek opleverde, was het een mooie gelegenheid voor de samenwerking van gepassioneerde onderzoekers die zich inzetten voor de vooruitgang van consumentenneurowetenschap, zowel in theorie als in de praktijk.

Dit soort samenwerkingen is essentieel voor het uitwisselen van ideeën, het delen van best practices en het begrijpen van de vereisten van een groeiend vakgebied. Om deze inzichten in actie om te zetten, is meer nodig dan alleen goede bedoelingen; het vereist actieve betrokkenheid, om dingen te laten werken en om van elkaar te leren.

De ETM sectie is daarom verheugd de start aan te kondigen van een formele samenwerking met het Behavior and Brain Lab Neuromarketing Research Center van de IULM University. Dit Memorandum of Understanding markeert het begin van een langdurig partnerschap dat gericht is op het creëren van sterke bruggen tussen neurowetenschap en bedrijfsleven. Het publiceren van de resultaten van ons gezamenlijke crossculturele onderzoek zal onze eerste stap in deze richting zijn.