UTFaculteitenBMSNieuwsUT Challenge: top 40 projecten op speed date

UT Challenge: top 40 projecten op speed date

De start van de tweede editie van de UT Challenge verloopt volgens de organisatie gesmeerd. In totaal hebben ruim 240 studenten een account aangemaakt op het UT Challenge platform. Er werden 90 projecten ingeschreven voor de 2e editie van de UT Challenge, waarvan 75 projecten de eerste ronde haalden en met hun profiel op de website verschenen. Uit de 75 projecten bleven er 40 projecten over.

Deze 40 projecten behaalden de volgende ronde en hielden op 8 mei speed dates met de partnerbedrijven. De bedrijven stelden zich in een minuut aan de studenten voor. Na afloop konden de studententeams met de bedrijven ‘daten’ in de classroom of the future. De doelen van de dag waren: brainstormen, co-creatie, netwerken en carrièreplanning.

De partners van de UT Challenge (o.a. Thales, ASML en VolkerWessels) hebben de afgelopen weken de deelnemers voorzien van feedback door hen online te coachen. In totaal zijn er meer dan 210 chats gestart. De functie om te chatten is nog steeds open en kan gedurende het hele traject gebruikt worden binnen het dashboard op www.utchallenge.nl.

Studenten Tijmen van den Elzen (TBK) en Jelmer Hendriks (IBA) doen mee aan de UT Challenge met hun bedrijfsidee Big Eye. “Wij werken aan een online tool voor bedrijven om gegevens automatisch te laten herkennen, analyseren en visualiseren. Dit komt de efficiënte van het bedrijf ten goede.”

Studenten Technische Geneeskunde Renée Hovenier en Silvana Riphagen doen mee aan de UT Challenge met hun idee voor ziekenhuizen: “Op dit moment worden zorgverleners in ziekenhuizen te veel belast met valse alarmen vanuit fysiologische monitoren. Met behulp van een additioneel algoritme willen we dit aantal valse alarmen reduceren zonder ware alarmen te missen, om zo de werkdruk voor zorgverleners te verminderen en de patiëntveiligheid te verbeteren.”

Entrepreneurial Day 21 juni 2018

Het finale evenement van de UT Challenge is bij te wonen tijdens de Entrepreneurial Day op 21 juni. Deze dag staat op de campus van de UT in het teken van ondernemerschap. Als gastspreker is Peter Wennink van ASML uitgenodigd. Er zijn (pre) start ups en next unicorns te bewonderen. En de uitreikingen van de Marina van Dammebeurs en de van den Kroonenbergprijs vinden plaats. De inschrijving is open. Meld je nu snel aan om zeker te zijn van een plaatsje in de zaal.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)