UTFaculteitenBMSNieuwsEuropa’s meest ondernemende universiteiten lanceren het Research Mobility Fund

Europa’s meest ondernemende universiteiten lanceren het Research Mobility Fund

Onderzoekers van de UT kunnen aanvragen indienen voor een reisbeurs om een bezoek te brengen aan ECIU partners

Het European Consortium of Innovative University (ECIU) heeft een Research Mobility Fund opgezet dat is gericht op een groeiende samenwerking onder zijn onderzoekers. Onderzoekers van de UT worden uitgenodigd aanvragen in te dienen voor een reisbeurs van maximaal € 5.000 voor een verblijf aan een van de 11 partneruniversiteiten in Europa en Mexico.

Het mobiliteitsfonds functioneert als een stimulans om samenwerking op het gebied van research binnen het ECIU-netwerk te verkennen en te verdiepen. Onderzoekers die elkaar ontmoeten in het kader van het programma worden uitgenodigd om mogelijke internationale, onderzoeksresultaten van hoge kwaliteit te bestuderen, bijvoorbeeld door gezamenlijke aanvragen in te dienen voor onderzoekfondsen, wetenschappelijke publicaties en onderzoekprojecten. Het mobiliteitsfonds ondersteunt uiteindelijk de professionele ontwikkeling van ECIU onderzoekers door de ondersteuning van het uitwisselen van kennis in een onderzoekomgeving van hoge kwaliteit.

Voor geïnteresseerde onderzoekers

De UT spoort jonge, carrièregerichte onderzoekers, waaronder ook PhD studenten, aan om aanvragen in te dienen. Het fonds is beschikbaar voor alle vakrichtingen, de voorkeur gaat uit naar aanmeldingen met betrekking tot de gezamenlijke, strategische ECIU onderzoekgebieden Smart Society en Industry 4.0. Affiniteit met innovatie en ondernemerschap strekt tot aanbeveling bij de aanvraag. Aanmeldingen die zijn gericht op het onderzoeken van bilaterale of multilaterale samenwerking tussen ECIU partners komen in aanmerking voor middelen.

Onderzoekers kunnen zich in 2018 gedurende het hele jaar aanmelden. Geïnteresseerde onderzoekers van de UT kunnen contact opnemen met Telma Esteves (Research grant support office),de plaatselijke contactpersoon voor het ECIU Mobility Fund. Aanmeldingsformulier en gedetailleerde regels en bepalingen staan op: https://www.eciu.org/for-staff/research-mobility-fund

Neringa Gerulaitiene (KTU), Peter Stockwell (UoN), Leonas Balasevicius (KTU), Antonio Pita (TEC), Telma Esteves (UT), Greg Hughes (DCU), Olga Wessels (ECIU), Jan Axelsson (LiU), Troels Jacobsen (UiS), Katrin Dircksen (ECIU), Jarmo Takala (TuT)

Voor meer informatie

Telma Esteves, plaatselijke contactpersoon voor het ECIU Mobility Fund, t.c.esteves@utwente.nl