UTFaculteitenBMSNieuwsMarketing van de 21e eeuw

Marketing van de 21e eeuw

Digitale marketing als werkveld gebruikt misschien wel het meest geavanceerd ‘data science’ om haar doelen te bereiken. Welke ontwikkelingen zien we daarin? Hoe kunnen we als ‘digital marketing onderzoekers’ onze agenda bepalen?

Onze masterstudenten binnen het vak Advanced Topics in Digital Marketing hebben elk op basis van de digitale marketing onderzoeksagenda '16-'18 van het Marketing Science Institute kritische literatuurstudies naar deze agenda uitgevoerd.

De resultaten hebben we gebundeld in “Marketing of the 21st Century: Marketing Science Institute Research Priorities 2016-2018 through the lens of the future marketer”. Het geeft een mooie inkijk in de laatste onderzoeksresultaten binnen digitale marketing. Maar het biedt ook inzicht in ‘data science’ thema’s die binnen andere sociaal wetenschappelijke domeinen relevant kunnen worden.