UTFaculteitenBMSNieuwsJubileumcongres 40 jaar Bestuurskunde

Jubileumcongres 40 jaar Bestuurskunde

Op vrijdag 21 oktober 2016 heeft het jubileumcongres van Bestuurskunde plaats met als thema: ‘Grenzeloos bestuur!’

Om 10.00 uur ’s ochtends start het plenaire deel. Het programma begint met een bijdrage (videoboodschap) van prof. dr. Benjamin Barber (auteur van het spraakmakende boek If mayors  ruled the world). Daarna volgen lezingen van andere prominente sprekers uit wetenschap en openbaar bestuur. In de middag zijn er thematische workshops en aansluitend een borrel en feestelijk banket. Tijdens het ochtendprogramma presenteert prof. René Torenvlied, opleidingsdirecteur Bestuurskunde opleidingen ook de plannen voor de toekomst van Bestuurskunde Twente: Naar Bestuurskunde 3.0.

Grenzeloos bestuur

In het ochtendprogramma spreken naast prof. dr. Benjamin Barber ook prof. dr. Arthur Benz (Technische Universität Darmstadt) en prof. dr. Job Cohen (Universiteit Leiden en voorzitter VNG Curatorium) over het thema Grenzeloos Bestuur. Na deze lezingen en een lunch worden er zes workshops (parallel) aangeboden over de aanpak van belangrijke maatschappelijke uitdagingen van deze tijd.

Cabaret: Wilfried Finkers

Speciaal voor alumni en (oud)medewerkers is er een namiddagprogramma. Om 17.00 start dit deel van het programma met een korte cabaretvoorstelling in The Gallery door een bekende telg uit de Twentse cabaretfamilie Finkers. Wilfried Finkers zal op zijn geheel eigen wijze ons meenemen in zijn voorstelling ‘Netwerken voor Academici, vanuit een Twentse visie op de wereld’.

Het lustrumprogramma voorziet verder in de mogelijkheid om studiegenoten en andere alumni te ontmoeten en ook om (oud-)medewerkers van Bestuurskunde te ontmoeten. Het jubileumcongres wordt vanaf 18.15 uur in de Faculty Club afgesloten met een borrel en een feestelijk banket.

Meer informatie

Aanmelden voor de diverse programmaonderdelen kan via deze link .De toegang tot het plenaire deel en de workshops en het middagprogramma is kosteloos.

drs. M.M.J. van Hillegersberg - Hofmans (Martine)
Persvoorlichter (aanwezig, ma, di, do)