UTFaculteitenBMSNieuwsHonoursprogramma Pre-U van start

Honoursprogramma Pre-U van start

Het nieuwe honoursprogramma van Pre-U, het Pre University programma van de UT, is gisteren officieel van start gegaan.

42 getalenteerde 5 vwo-scholieren beginnen aan hun nieuwe avontuur aan de UT, voor de komende anderhalf jaar. De belangstelling voor het nieuwe honoursprogramma was enorm, er waren maar liefst 84 aanmeldingen van 18 verschillende scholen in de regio. Voor de zomervakantie heeft een selectiecommissie de beste 42 leerlingen geselecteerd voor het prestigieuze programma.

Het Honoursprogramma is een nieuw onderdeel van het Pre University Programma van de UT, waarbij 5 vwo-leerlingen anderhalf jaar een middag in de week naar de UT komen om aan de slag te gaan met drie modules academische vormgeving, twee modules masterclasses en hun profielwerkstuk. Eind 2017 zullen zij de eerste lichting ‘Pre-U honoursprogramma afstudeerders’ zijn.

In twee klassen volgen de nieuwe Pre-U honoursstudenten het honoursprogramma, het eerste college is op 15 september a.s. De Pre-U studenten starten dan met de eerste module academische vorming (wetenschapsfilosofie).

drs. M.M.J. van Hillegersberg - Hofmans (Martine)
Persvoorlichter (aanwezig, ma, di, do)