Chair | A Disser-tations | B Journal articles | C Conference Proceedings | D Books/ Chapters/editors | E Reports External/ Internal | F Oral Presen-tations | G Other results | Total |
ELAN | 0 | 7 | 10 | 1 | 0 | 4 | 3 | 25 |
ELAN (Lerarenopleiding)
N | Journal | Imp fac |
1 | Asia Europe journal | |
1 | Impuls | |
1 | Intercultural educational journal | |
3 | NVOX | |
1 | Tijdschrift voor didactiek der B-wetenschappen | |
7 | SUM (N * Imp fac) | 0.00 |
Lerarenopleiding (ELAN)
Articles in journals
Carelsen, F.J., & Elferink, J.W. (2005). ANW met een (buiten)land luchtje. NVOX, 30(2), 65-67.
Carelsen, F.J., & Lensink, H. (2005). Mens en Natuur binnen Slash 21. Impuls, 13(1), 29-32.
Carelsen, F.J., & Schoen, L. (2005). Science Across the World in beweging (1). NVOX, 30(9), 518.
Carelsen, F.J., Driessen, H., & Kruger, J. (2005). Varianten voor ANW vanaf 2007. NVOX, 30(10), 532-536.
Phuong Nguyen, M., Terlouw, C., & Pilot, A. (2005). Cooperative learning vs. Confucian Heritage Culture's Collectivism. Asia Europe journal, 3(3), 403-419.
Phuong Nguyen, M., Terlouw, C., & Pilot, A. (2005). Culturally appropiate pedagogy. The case of group learning in a Confucian Heritage Culture context. Intercultural educational journal.
Terlouw, C., Kramers-Pals, H., & Pilot, A. (2005). Over het leren aanpakken van eindexamenopgaven bij scheikunde in het voortgezet onderwijs. Tijdschrift voor didactiek der B-wetenschappen, 21(2), 107-144.
Book Parts or Chapters
Slotman, K., Fisser, P.H.G., Gulmans, M., Braspenning, C., Logtenberg, H., & Veen, J.T. van der (2005). Digitaal portfolio. De hype voorbij of optimisme met grenzen? In E-learning Research Reeks no. 6. SURF.
Conference proceedings
Bos, A.B.H., Terlouw, C., & Kramers-Pals, H. (2005). Met ICT gevoelig maken voor het leren van bétabegrippen. In M. Valcke, K. de Cock, D. Gombier, & R. vanderLinde (Eds.), Proceedings van de 32e Onderwijs Research Dagen 2005. (pp. 598-603). Gent: Universiteit van Gent.
Carelsen, F.J., & Coenders, F.G.M. (2005). Scheikunde: 3xO. In Woudschotenconferentie . Utrecht: Universiteit Utrecht.
Coenders, F.G.M. (2005). Chemical Egg Races. In TOA Dag . Enschede: Universiteit Twente.
Coenders, F.G.M., Terlouw, C., & Dijkstra, S. (2005). Het veranderen van opvattingen van chemiedocenten door participatie in een ontwikkelnetwerk. In Proceedings ORD 2005 .
Florijn, M.E., Blume-Bos, A., & Terlouw, C. (2005). De rol van een studieorientatie-activiteit in het studiekeuzeproces van vwo-leerlingen. In M. Valcke, K. de Cock, D. Gombier, & R. vanderLinde (Eds.), Proceedings van de 32e Onderwijs Research Dagen 2005. (pp. 210-212). Gent: Universiteit van Gent.
Florijn, M.E., Blume-Bos, A., & Terlouw, C. (2005). De rol van een studieorientatieactiviteit in het studiekeuzeproces van vwo-leerlingen. In Proceedings ORD 2005 .
Phuong Nguyen, M., Terlouw, C., & Pilot, A. (2005). Designing instruction for co-operative learning in countries with a Confucian Heritage Cultural background. In M. Valcke, K. de Cock, D. Gombier, & R. vanderLinde (Eds.), Proceedings van de 32e Onderwijs Research Dagen 2005. (pp. 161-163). Gent: Universiteit van Gent.
Terlouw, C., & Goedhart, M. (2005). ICT-gebruik in béta-vakken. In M. Valcke, K. de Cock, D. Gombier, & R. vanderLinde (Eds.), Proceedings van de 32e Onderwijs Research Dagen 2005. (pp. 592-594). Gent: Universiteit van Gent.
Verhoef, N.C., Terlouw, C., & Coenders, F.G.M. (2005). Een webomgeving voor begripsontwikkeling in het wiskundeonderwijs. In M. Valcke, K. de Cock, D. Gombier, & R. vanderLinde (Eds.), Proceedings van de 32e Onderwijs Research Dagen 2005. (pp. 594-596). Gent: Universiteit van Gent.
Vermaat, J.H., Dijkstra, S., & Kramers-Pals, H. (2005). Scheikundige begripsontwikkeling door het gebruik van computeranimaties. In M. Valcke, K. de Cock, D. Gombier, & R. vanderLinde (Eds.), Proceedings van de 32e Onderwijs Research Dagen 2005. (pp. 596-598). Gent: Universiteit van Gent.
Oral presentations
Veen, J.T. van der (2005, maart 15). E-learning trends 2004+. Eindhoven, Innovatium-2005.
Veen, J.T. van der (2005, maart 24). ICT in het onderwijs: "van pionieren naar integratie'. Hengelo, studiedag OSG-Hengelo.
Veen, J.T. van der (2005, juni 14). Strategy & Implementation of E-learning. Maputo, Mozambique., werkbezoek aan de Universidade Eduardo Mondlane, Faculdade de Educacío.
Veen, J.T. van der (2005, oktober 27). TeleTOP@UT. Utrecht, Gebruikersdag TeleTOP.
Other results
Terlouw, C. (2005). The effectiveness of Instructional Design cycles. A case study. 11th EARLI Conference: Nicosia, Cyprus (2005, augustus 23 - 2005, augustus 27).
Verhoef, N.C., & Broekman, H.G.B. (2005). A process of abstraction by representations of concepts. 29th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education.: Melbourne, Australia.
Verhoef, N.C., Broekman, H.G.B., & Terlouw, C. (2005). Begripsontwikkeling in het wiskundeonderwijs. ORD 2005: Gent, Belgie (2005, mei 31 - 2005, juni 01).
Relevant functions
Kramers-Pals, H. (periode: 2005 t/m 2005). adjunct hoofdredacteurschap NVOX Functie bij : NVOX.
Verhoef, N.C. (periode: 2005 t/m 2005). Onderzoek naar begripsontwikkeling en probleemoplosssen in het wiskundeonderwijs (meetkunde in Euregioverband, en algebra i.s.m. ILS Nijmegen). Functie bij : Euregio en ILS te Nijmegen.
Lerarenopleiding (ELAN)
2005, 1-st funding stream.
Name | Rank | appointment size | appointment period | Input fte/y | |
Start | End | ||||
Coenders, drs. F.G.M. | Vak- didacticus | 24.00 | 01-01-2005 | 31-12-2005 | 0,20 |
Florijn, drs. M.E. | MOZ | 38.00 | 01-01-2005 | 31-12-2005 | 0,10 |
Slettenhaar, dr. ir. H.K. | UD | 24.00 | 01-01-2005 | 31-12-2005 | 0,10 |
Terlouw, dr. C. | DIR. | 38.00 | 01-01-2005 | 31-12-2005 | 0,20 |
Verhoef, dr. N.C. | UD | 32.00 | 01-01-2005 | 31-12-2005 | 0,20 |
Research Structure
Organisatie-structuur | Onderzoeksstructuur leerstoelen | |
Leerstoelnaam Leerstoelcode | Code Onderzoeksprogramma leerstoel/ (Engelse) naam programma | Onderzoeksproject, code, naam (code wordt voorafgegaan door 400-) |
Lerarenopleiding 25000029 | UT-GW-ELAN Onderwijsontwikkeling en Didactiek Instructional Design and Didactics | 29/0 ELAN Algemeen 29/1 Vakdidactiek 29/2 Opleidingsdidactiek |