Medewerkers

Medewerkers

Dr. Talitha Visser

Researcher

ELAN: Department of Teacher Development
University of Twente

T: 06 38194069
E: t.c.visser@utwente.nl
Bezoekadres: Gebouw Ravelijn, kamer 5432

In juli 2006 heb ik mijn Master degree (Social Science and Science Education) aan de Universiteit Twente behaald. Vervolgens heb ik een schooljaar fulltime gewerkt op CSG Het Noordik in Almelo als docent scheikunde, natuurkunde en ANW. Hier heb ik het multidisciplinaire vak Natuur, Leven en Technologie (NLT) opgezet en meegewerkt aan het schrijven van de NLT-module “Lijmen en Hechten”. Vanaf september 2007 ben ik naast het lesgeven begonnen met mijn deeltijd-promotieonderzoek bij ELAN. In 2012 ben ik gepromoveerd op het proefschrift: Professional development as a strategy for curriculum implementation in multidisciplinary science education.

Momenteel ben ik naast het lesgeven op CSG Het Noordik ook postdoc onderzoeker bij ELAN. Het onderwerp waar ik me momenteel mee bezig houd, is de taalvaardigheid van leerlingen bij scheikunde en biologie.

De leerling heeft het antwoord op toetsvragen vaak onbeholpen geformuleerd. Als docent weet je wel ongeveer wat de leerling bedoelt, maar het is niet begrijpelijk en of specifiek genoeg opgeschreven. Daardoor is niet helder of de leerling de lesstof wel voldoende heeft begrepen of dat het puur komt omdat de leerling slordig is in zijn formuleren en redeneren.

Iedere maandag ben ik op de Universiteit aanwezig.

Gerelateerde publicaties

Visser, T., Coenders, F. & Orneé, G. (2016) Taalvaardigheid bij scheikunde en biologie, NVOX, 5, 250-251

Visser, T.C., Coenders, F. G. M., Pieters, J. M., & Terlouw, C. (2013). The Learning Effects of a Multidisciplinary Professional Development Programme. Journal of Science Education and Technology, 22, pp. 807-824

Visser, T.C. (2012) Professional development as a strategy for curriculum implementation in multidisciplinary science education. thesis.

Visser, T.C., Coenders, F.G.M., Pieters, J.M. & Terlouw, C. (2012). 'The Learning Effects of a Multidisciplinary Professional Development Program'. In: Journal of Science Education and Technology' doi:10.1007/s10956-012-9432-6

Visser, T. C., Coenders, F. G. M., Terlouw, C., & Pieters, J. M. (2012). Design of a model for a professional development programme for a multidisciplinary science subject in the Netherlands. Professional Development in Education, 1-4. doi: 10.1080/19415257.2012.669393

Visser, T.C., Coenders, F. G. M., Terlouw, C. & Pieters, J. M. (2010). Essential Characteristics for a Professional Development Program for Promoting the Implementation of a Multidisciplinary Science Module. Journal of Science Teacher Education, 21 (6), pp. 623-642