UTFaculteitenBMSDept LDTELANDatateamsNieuwsKim Schildkamp verkozen tot president van ICSEI

Kim Schildkamp verkozen tot president van ICSEI

Dr. Kim Schildkamp is verkozen tot president van de International Congress of School Effectiveness and Improvement (ICSEI).

Van nu t/m januari 2019 is ze de president-elect en zal ze samenwerken met de huidige president, de bekende professor Andy Hargreaves. In januari 2019 wordt ze de nieuwe ICSEI president. ICSEI is een wereldwijde gemeenschap met leden uit meer dan 80 landen. ICSEI brengt onderzoekers, beleidsmedewerkers en mensen uit de praktijk samen. Het doel is het delen van de meest nieuwe inzichten en kennis en goede voorbeelden om het onderwijs te verbeteren. De ICSEI conferentie vindt ieder jaar plaats in een ander werelddeel en is gericht op het delen van kennis rondom schooleffectiviteit en onderwijsverbetering (bijvoorbeeld m.b.t. hoe de kwaliteit van instructie en leren verbeterd kan worden). Samenwerking is een belangrijk aspect binnen ICSEI en er zijn veel mogelijkheden voor onderzoekers, beleidsmedewerkers en mensen uit de praktijk om de discussie met elkaar aan te gaan en elkaar te ondersteunen als het gaat om het verbeteren van de kwaliteit van het onderwijs. Kim is sinds 2004 lid van ICSEI, in 2011 bestuurslid geworden, netwerk coördinator geweest (2013-2016) en ze is de oprichter en voorzitter van het ICSEI ‘data use’ netwerk (2010-nu). Ze verheugt zich op deze kans om bij te dragen aan de ICSEI gemeenschap.