Medewerkers CW

Dr. S.A. de Vries, Sjoerd

foto sjoerd de vries
Universitair docent

English profile

Gebouw: Cubicus, kamer C 225 A
Telefoon: +31 6 47274565; 053 – 489 3299 (secretaresse)
e-mail: sjoerd.devries@utwente.nl
URL: http://www.cfes.nl

Expertise

De expertise van Sjoerd de Vries betreft Smart Media. Het gaat hier om digitale (smart) media in de communicatie van organisaties, zoals 'smart marketing', e-business, Social CRM, digitale dienstverlening, en reputatiemanagement. Zijn interesse richt zich vooral op de vraag wat het gebruik en het succes ervan uitmaakt.

Een tweede expertisegebied is genetwerkte kennis, ofwel het gebruik van digitale media voor kennismanagment en -onderwijsdoeleinden. Het gaat bijvoorbeeld om Communities of Practice, blended educatie, en virtuele onderzoekscentra. Hoe kun je kennisprocessen binnen dit soort toepassingen goed vormgeven en welke factoren bepalen het succes ervan?

Voorbeelden van onderwijs

  • Adoption, Implementation, Use & Effects of Digital Media
  • Advanced Topics in Digital Marketing
  • New Media in the Communication of Organizations
  • Research Topics in Digital Communication
  • Digital Marketing in Networked Business

Onderzoeksprojecten

Hij is betrokken bij verschillende onderzoeksprojecten. Voorbeelden zijn:

  • Open Discovery Space Project (http://www.opendiscoveryspace.eu), Co-Creation in the European Education ODS School Network..
  • EIT Digital project (http://www.eitictlabs.eu):Development and evaluation of the EIT Blended Education Quality and Certication Methodology.
  • EIT X-Kic project (eit.europe.eu). Development and impact study of the EIT smart marketing methodology.
  • ICW202. Development of a 'smart network in E-Health applications'. (http://www.icw2020.nl)
  • Smart Government. Developing a 'smart local government policy monitor'. www.enschede.nl.

Relevante functies

Relevante functies zijn:

Enkele recente publicaties

Constantinides, E., Schepers, L., & Vries, S.A. de (2015). B2C Social Media Value Gap-Model: A Study of the Dutch Online Retailing. Int. J. Electronic Marketing & Retailing, 6(3), 179-193.

Vollenbroek, W., & Vries, S.A. de (2015). Online Co-Creating the Future of Education. Int. J. of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning, 25(2), 208-225.

Constantinides, E., Yousif, A., & Vries, S.A. de (2014). Understanding Electronic Social Customer Relationship Management: Foundations and Current Major Themes. Int. J. Electronic Customer Relationship Management, 8(4), 180-199.

Huizingh, K J & Vries, S.A. de (2014). Critical guidelines for Social Media Implementation Strategies in Higher Education Curricula. In: Chova, L.G., Martinez, A.L., & Torres, I.C. (Eds). ICERI2014 Proceedings, p 5230-5236, 7th International Conference of Education, Research and Innovation Nov 17-19, Sevilla, Spain. Lisbon: IATED Academy.

Gaikhorst, V., Drake, M., Vries, S.A. de (2013). Social Media News Patterns. An International Overview of frequently used Social News Patterns. E-Book. Leeuwarden: NHL University of Applied Sciences.

Vries, S.A. de (2013). Zichtbaar in Beeld. Lectorale rede in verkorte vorm uitgesproken op 24 januari 2013. Leeuwarden: NHL Hogeschool.