Het internationale wetenschapsfestival Pint of Science komt terug naar Enschede. Na een succesvolle eerste versie maken onderzoekers van de Universiteit Twente en Saxion Hogeschool hun onderzoek toegankelijk voor een breed publiek. Het festival - georganiseerd in meer dan 25 landen - vindt plaats in de week van 18 mei.
Op 18 mei spreken Evander van Wolfswinkel over het gebruik van AI in stedelijke gebieden en Guido Bruinsma over gaming. Beide onderzoekers doen dit in het Nederlands. Toegang is 8 euro en is inclusief een drankje.
Op 19 en 20 mei zijn er ook bijeenkomsten. Deze zijn in het Engels. Zie hiervoor de Engelse pagina.
De deuren gaan open om 19:00 uur en de praatjes beginnen om 19:30 uur. Verwacht geen droge lezingen. Je krijgt levendige presentaties, verrassende inzichten en een leuke avond over wetenschap onder het genot van een drankje.
Meer info en kaartjes (inclusief het eerste drankje) kun je hier vinden: here.

Meer events
ma 1 - vr 19 jun 2026De Well-being Weeks zijn terug van 1 tot en met 19 juni!
ma 15 jun 2026 12:30 - 14:00Promotie Lieke Nijborg | Navigating grief and criminal proceedings - Mixed-methods research on the mental health of MH17-bereaved people
ma 15 12:30 - ma 22 jun 2026 16:00Data Science Week 2026
do 18 jun 2026 12:30 - 14:00Promotie Laura Lamers | What algorithms cannot manage - Understanding and promoting human dignity in algorithmic management
wo 24 jun 2026 14:30 - 16:00Promotie Steven Borobia | From Market Shaping To Market Stewarding - Governing Markets Through Public Procurement