UTFaculteitenBMSAgendaSDG DataViz Camp

SDG DataViz Camp Visualizing inequalities

Datawetenschap is hot. Maar hoe kunnen organisaties grote hoeveelheden data verzamelen, analyseren en visualiseren op een aantrekkelijke, informatieve en bruikbare manier? En hoe kan dit helpen om de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDGs) van de Verenigde Naties concreet te vertalen naar alledaagse praktijk, bij bedrijven, overheden en NGO's? Deze vragen verkennen en beantwoorden we tijdens het SDG DataViz Camp 2018, georganiseerd door Universiteit Twente (UT) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Eventhost en -moderator is DesignLab, een bruisende innovatiehub op de campus van de UT.

meer informatie

Geïnteresseerd? Bekijk alvast meer informatie op de Engelstalige eventpagina van het SDG DataViz Camp