UTFaculteitenBMSAgendaKom naar de NACV Expertmeeting 2017

Kom naar de NACV Expertmeeting 2017

Academische communicatieve vaardigheden – educating the global citizen of tomorrow.

Een recentelijk gepubliceerd blog van Young Capital, Nederlands snelst groeiende en meest innovatieve uitzendbureau, was gewijd aan het belang van vaardigheden in het beroepsleven. Bovenaan de lijst stonden communicatieve vaardigheden: effectief communiceren binnen een projectteam, professioneel communiceren met klanten en conflicten adequaat oplossen.

In het strategisch papier Visie 2020 staat het onderwerp educating the global citizen of tomorrow centraal. Afgestudeerden zullen toenemend in een internationale werkomgeving terechtkomen en moeten dus tijdens hun opleiding gericht kennis opdoen die ze hierop voorbereidt.

Hoe bereiden wij studenten voor op die internationaler wordende en steeds sneller bewegende arbeidsmarkt? Welke academische communicatieve vaardigheden zijn er nodig om ze op de toekomstige arbeidsmarkt voor te bereiden? Moeten we bestaande programma’s aanpassen, welke mogelijk nieuwe vaardigheden horen in die programma’s thuis?

Het NACV-bestuur nodigt u uit in het Design Lab en de Classroom of the Future van de Universiteit Twente om tijdens de jaarlijkse expertmeeting op 27 januari 2017 uit te wisselen over deze prangende vragen en expertise en best practices te delen.

U kunt zich hier inschrijven.