UTFaculteitenBMSAgendaConferentie Theorizing Technological Mediation

Conferentie Theorizing Technological Mediation

De wereld verandert razendsnel door de ontwikkeling van technologie. Je kunt de deur niet meer uit zonder mobieltje, plant je vakantie op internet en het eten op je bord is vaker door robots dan door mensenhanden aangeraakt. En niet alleen onze wereld verandert, maar ook wijzelf – onze kennis, onze moraal en de grenzen van de mens transformeren in interactie met die techniek. Hoe moeten we die wisselwerking tussen mens, techniek en wereld begrijpen? Wat is de invloed van techniek op wetenschap, ethiek en transcendentie?

Op 10 November vindt er in het Designlab op de Universiteit van Twente een conferentie plaats waar deze vragen centraal staan. Een groot aantal nationale en internationale sprekers zal voordrachten houden en in discussie gaan met het publiek. De conferentie wordt voorgezeten worden door techniekfilosoof Peter-Paul Verbeek. Voertaal is Engels. Geïnteresseerden zijn van harte welkom.
Voor aanmelding en nadere informatie zie: www.utwente.nl/ttm