BA

AdWords challenge

UT-Saxion Digital Marketing Challenge

Universiteit Twente en Saxion zoeken bedrijven en instellingen voor de UT-Saxion Digital Marketing Challenge 2018. 

Oproep aan bedrijven en instellingen

Niemand kan meer zonder digitale marketing. Studenten laten in de Digital Marketing Challenge maart-mei 2018 zien wat resultaten kunnen zijn. In de Digital Marketing Challenge gaan studenten aan de slag voor een bedrijf of instelling. Met een uitgekiende Google AdWords campagne proberen ze in drie weken een zo goed mogelijk resultaat te halen. De kosten zijn 500 euro. Partners krijgen daarvoor het Challenge Marketing Pakket, deze bestaat uit vier stappen. In de Challenge voeren de studenten de Website Audit uit om de website voor Search Engine Marketing te optimaliseren. Ze ontwikkelen een optimale ‘Search Engine Marketing’ Strategie, en voeren die drie weken lang uit. Ze presenteren de strategie en resultaten in het Digitale Marketing Strategie Rapport. We verloten 15 open studieplekken onder partners die toegang geven tot de Challenge workshops. Doe mee! U kunt u hier inschrijven.

Achtergrond informatie

Het toenemende belang en de impact van digitale marketing vraagt om een nieuwe generatie marketeers: professionals die technologie begrijpen en deze als onderdeel van hun marketingstrategieën kunnen gebruiken. Universiteit Twente en Saxion hebben topopleidingen voor marketeers met een focus op digitale marketing. Het doel van deze opleidingen is om studenten vaardig te maken in het ontwikkelen van succesvolle strategieën en het uitvoeren ervan in digitale marketingomgevingen.

De Digital Marketing Challenge heeft als belangrijkste doel studenten te trainen in het ontwerpen, ontwikkelen en uitvoeren van een onlinecampagne voor zoekmachine marketing met behulp van de Google AdWords tools.

De Challenge is voor onze partners de moeite waard. Partners krijgen het Challenge Marketing Pakket. De studenten voeren een diagnostische website audit uit, ze ontwikkelen en voeren een SEM-Strategie uit, en stellen een strategierapport op met hun bevindingen, campagneresultaten en aanbevelingen voor verbeteringen. Studenten die deelnemen aan de Challenge zijn in ieder geval studenten van de studie International Business Administration (IBA) en Saxion studenten van de minor Digitale Marketing. Als bijzonderheid verloten we 15 open studieplaatsen onder partners die daarmee aan onze Challenge workshops mogen meedoen.

Partner aanmeldingen zijn nu geopend

We zijn op zoek naar kleine en middelgrote ondernemingen (MKB), technologiebedrijven, startups, online winkels, non-profitorganisaties, en overheidsorganisaties. Partners betalen 500 Euro voor deelname. De Challenge start februari 2018.

Registratie is niet meer mogelijk.

Organisatie van de Challenge

De studenten worden opgeleid en begeleid door UT en Saxion marketingdocenten en door bedrijven op het gebied van digitale marketing, zoals Team Nijhuis, Adwise, Datatrics, LimeSquare en Social Inc. De rol van deelnemende bedrijven en instellingen bestaat in ieder geval uit een briefing van de groep, de aanwijzing van een contactpersoon in geval van vragen en de deelname aan het afsluitend symposium waarbij groepen hun werk presenteren.

Gedurende de afgelopen 3 jaar hebben onze studentengroepen succesvol deelgenomen aan de Google Online Marketing Challenge. Meer dan 250 van onze studenten werkten samen met meer dan 50 bedrijven en instellingen en hielpen hen om websitebezoek en naamsbekendheid te vergroten, nieuwe klanten te werven, conversies te verhogen, websites te verbeteren en strategieën voor marketingcampagnes te ontwikkelen. Google is gestopt, maar UT en Saxion gaan vanwege dit succes door!

De Challenge wordt verder mee georganiseerd door EIT Digital, het Europees Instituut voor Innovatie en Technologie (https://www.eitdigital.eu) en het Digital Marketing Institute (https://digitalmarketinginstitute.com).

Deelnemende partners in de 2018 Challenge

Co-organizer Team Nijhuis


www.teamnijhuis.com


Phillips Innovation Services  

www.innovationservices.philips.com 


Omroep Gelderland


www.gld.nl


Concordia


www.concordia.nl


KZA


www.KZA.nl


M-Pulse


www.m-pulse.nl


Logoclicks


www.logoclicks.nl


Khanem Fashion


 www.khanem.com



Bookings2work.com B.V


www.bookings2work.com


TPRC


www.tprc.nl


TINKY


https://123tinki.com/nl-nl


ANRO Juwelen BV


www.anrojuwelen.nl


Tjepkemacoaching


www.tjepkemacoaching.nl



HetMakelaarshuis


www.hetmakelaarshuis.nl


Invest Online


www.investonline.nl


Ondernemen 2.0


http://ondernementweepuntnul.nl


Bouwsubsidie Nederland


www.bouwsubsidie.nl


Geluksmederij


geluksmederij.nl


ProMedi BV


www.promedibv.nl


Waanbrekers


www.waanbrekers.nl


Handstand


www.handstandconsultancy.nl


Voertuigexpert


https://voertuig.net


Sterk in Bedrijf


sterkinbedrijf.nl


Xigna bv


www.xigna.nl

Topicus


www.monli.nl


Move Your Crowd


www.moveyourcrowd.nl


Felloo


www.felloo.nl


CRM Partners


www.crmpartners.com


denkenkunjeleren


denkenkunjeleren.nl


2eXplore


www.2explore.nl


Verosol


www.verosol.com


Vitoz


www.vitoz.nl


Bureau Strak


www.bureaustrak.nl


Arcade Bouw Consult BV


www.arcadebouwconsult.com


Altios Cloud Experts


www.altios.nl


Startershypotheekonline


www.startershypotheekonline.nl


Noblebio


www.noblebio.com


mijnpakketdienst


www.mijnpakketdienst.nl/nijverdal


vPlan


www.vplan.nl


PIN Voorschot


www.pinvoorschot.nl


STYB Bedrijfsondersteuning


www.styb.nl


Werkendleren


www.werkendleren.nl


Wij regelen


www.wij-regelen.nl


IBA studies (UT)


www.utwente.nl/en/education/bachelor/programmes/international-business-administration/