IBA/BA

AdWords challenge

UT-Saxion Digital Marketing Challenge

Universiteit Twente en Saxion zoeken bedrijven en instellingen voor de UT-Saxion Digital Marketing Challenge 2018. 

Oproep aan bedrijven en instellingen

Niemand kan meer zonder digitale marketing. Studenten laten in de Digital Marketing Challenge maart-mei 2018 zien wat resultaten kunnen zijn. In de Digital Marketing Challenge gaan studenten aan de slag voor een bedrijf of instelling. Met een uitgekiende Google AdWords campagne proberen ze in drie weken een zo goed mogelijk resultaat te halen. De kosten zijn 500 euro. Partners krijgen daarvoor het Challenge Marketing Pakket, deze bestaat uit vier stappen. In de Challenge voeren de studenten de Website Audit uit om de website voor Search Engine Marketing te optimaliseren. Ze ontwikkelen een optimale ‘Search Engine Marketing’ Strategie, en voeren die drie weken lang uit. Ze presenteren de strategie en resultaten in het Digitale Marketing Strategie Rapport. We verloten 15 open studieplekken onder partners die toegang geven tot de Challenge workshops. Doe mee! U kunt u hier inschrijven.

Achtergrond informatie

Het toenemende belang en de impact van digitale marketing vraagt om een nieuwe generatie marketeers: professionals die technologie begrijpen en deze als onderdeel van hun marketingstrategieën kunnen gebruiken. Universiteit Twente en Saxion hebben topopleidingen voor marketeers met een focus op digitale marketing. Het doel van deze opleidingen is om studenten vaardig te maken in het ontwikkelen van succesvolle strategieën en het uitvoeren ervan in digitale marketingomgevingen.

De Digital Marketing Challenge heeft als belangrijkste doel studenten te trainen in het ontwerpen, ontwikkelen en uitvoeren van een onlinecampagne voor zoekmachine marketing met behulp van de Google AdWords tools.

De Challenge is voor onze partners de moeite waard. Partners krijgen het Challenge Marketing Pakket. De studenten voeren een diagnostische website audit uit, ze ontwikkelen en voeren een SEM-Strategie uit, en stellen een strategierapport op met hun bevindingen, campagneresultaten en aanbevelingen voor verbeteringen. Studenten die deelnemen aan de Challenge zijn in ieder geval studenten van de studie International Business Administration (IBA) en Saxion studenten van de minor Digitale Marketing. Als bijzonderheid verloten we 15 open studieplaatsen onder partners die daarmee aan onze Challenge workshops mogen meedoen.

Partner aanmeldingen zijn nu geopend

We zijn op zoek naar kleine en middelgrote ondernemingen (MKB), technologiebedrijven, startups, online winkels, non-profitorganisaties, en overheidsorganisaties. Partners betalen 500 Euro voor deelname. De Challenge start februari 2018.

Het inschrijfformulier is in het Engels beschikbaar.
Inschrijven

Organisatie van de Challenge

De studenten worden opgeleid en begeleid door UT en Saxion marketingdocenten en door bedrijven op het gebied van digitale marketing, zoals Team Nijhuis, Adwise, Datatrics, LimeSquare en Social Inc. De rol van deelnemende bedrijven en instellingen bestaat in ieder geval uit een briefing van de groep, de aanwijzing van een contactpersoon in geval van vragen en de deelname aan het afsluitend symposium waarbij groepen hun werk presenteren.

Gedurende de afgelopen 3 jaar hebben onze studentengroepen succesvol deelgenomen aan de Google Online Marketing Challenge. Meer dan 250 van onze studenten werkten samen met meer dan 50 bedrijven en instellingen en hielpen hen om websitebezoek en naamsbekendheid te vergroten, nieuwe klanten te werven, conversies te verhogen, websites te verbeteren en strategieën voor marketingcampagnes te ontwikkelen. Google is gestopt, maar UT en Saxion gaan vanwege dit succes door!

De Challenge wordt verder mee georganiseerd door EIT Digital, het Europees Instituut voor Innovatie en Technologie (https://www.eitdigital.eu) en het Digital Marketing Institute (https://digitalmarketinginstitute.com).