HomeNieuwsPerspectives Edition #1; Wetenschap in het hart van het publieke discours

Perspectives Edition #1; Wetenschap in het hart van het publieke discours

Perspectives is een nieuwe serie dialogen waarin een actueel thema wordt besproken. Verschillende gasten van binnen de UT worden uitgenodigd om het thema vanuit verschillende perspectieven te belichten. Leden van het College van Bestuur nemen bij toerbeurt deel aan de discussie.

DOE MEE  EDITIE #1 PERSPECTIVES - 26 april 15.30
Doe mee via UTWENTE.LIVE

EDITION #1; WETENSCHAP IN HET HART VAN HET PUBLIEKE DISCOURS

Moeten wij als universiteit, als wetenschappers, een standpunt innemen in openbare debatten? Is het onze verantwoordelijkheid om ons actief uit te spreken, om onze perspectieven te delen? Moeten we actief deelnemen en input leveren aan discussies op bijvoorbeeld sociale media?

Femke Nijboer en David Fernandez Rivas hebben aan den lijve ondervonden wat de hoogte- en dieptepunten kunnen zijn van aanwezig zijn in de media. Zij zullen hun ervaringen delen en de verschillende aspecten bespreken met Tom Veldkamp, rector magnificus van de Universiteit Twente. Hosts Miriam Iliohan en Robin Weijland leiden en regisseren het gesprek en zorgen ervoor dat jouw perspectief als waardevolle input zal worden gebruikt.

Kijk of doe mee aan de Perspectives; online of claim een plek in de studio. Laat het ons weten en stuur een mail aan perspectives@utwente.nl