HomeNieuwsThom Palstra in bestuur NWO-TTW

Thom Palstra in bestuur NWO-TTW

Oud-rector prof Thom Palstra van de Universiteit Twente wordt lid van het bestuur van NWO-TTW. Dat is het domein Toegepaste en Technische Wetenschappen van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek NWO. Palstra, die nu hoogleraar vastestofchemie is aan de UT, wil zich hard maken voor betere carrièrekansen van technische onderzoekers.

Thom Palstra, die van 2016 tot 2020 Rector Magnificus was van de Universiteit Twente, heeft vele jaren ervaring in de wetenschap en in bestuursfuncties. Zo werkte hij als onderzoeker bij de fameuze AT&T Bell Labs, en was hij wetenschappelijk directeur van het Zernike Institute for Advanced Materials in Groningen.

Na zijn rectoraat is Palstra weer de wetenschap ingegaan, als hoogleraar vastestofchemie. Per 1 september zal hij daarnaast toetreden tot het bestuur van NWO-TTW. Deze organisatie is in 2017 ontstaan uit de Technologiestichting STW.

Palstra zou graag zien dat wetenschappers minder van project naar project hoeven te ‘hoppen’. Hij pleit daarom voor een lange-termijnvisie binnen het toegepast en technisch onderzoek, geformuleerd door wetenschap en bedrijfsleven.

Persbericht van NWO

ir. W.R. van der Veen (Wiebe)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)
+31 53 489 4244 | +31 6 12185692