HomeNieuwsOntdek de campus van de Universiteit Twente tijdens de DriveUThrough
Emiel Steegh

Ontdek de campus van de Universiteit Twente tijdens de DriveUThrough

Waar normaal gesproken duizenden aankomende studenten op de campus rondlopen tijdens de Open Days, is dat nu niet mogelijk. De Open Days maakte de overgang naar online en ook het ervaren van de campus is nog steeds mogelijk, dit keer met een DriveUThrough.

Tijdens de DriveUThrough ontdekken studiezoekers per auto de campus. De eerste editie van de DriveUThrough, die in juni vorig jaar plaatsvond, was met zo’n 75 deelnemende auto’s en ongeveer 200 inzittenden een groot succes. Daarom wordt op 27 en 28 maart de DriveUThrough opnieuw georganiseerd. Ditmaal met een drive-in bioscoop!

Tijdens de online Open Days hebben de studiezoekers al alles kunnen leren over hun toekomstige opleiding. De DriveUThrough geeft de studiezoekers de mogelijkheid om de campus in real life te ontdekken. Van sportfaciliteiten tot studentenwoningen - tijdens de anderhalf uur durende autoroute komen aankomende studenten langs alle hotspots op en rond de campus van de Universiteit Twente. Zo wordt er een ook een pitstop gemaakt bij een heuse drive-in bioscoop, waar de campusfilm wordt getoond. Deze film geeft een inkijk in het leven van een student op de campus. Om het helemaal compleet te maken, is er uiteraard popcorn.

Interactief kennismaken met de campus

Bij aankomst op de campus krijgen de aankomende studenten een routeboekje met spelregels en toegang tot een speciale app met vragen, weetjes, foto’s en video’s. Op een interactieve manier maken ze kennis met de campus. Zo ontdekken de studiezoekers waar wifi-uitvinder Cees Links, Thuisbezorgd oprichter Jitse Groen en bekende wetenschapsjournalist Diederik Jekel hebben gestudeerd.

Mochten de studiezoekers vragen hebben, dan kunnen ze deze stellen aan onze studenten. Deze staan langs de route klaar – uiteraard op anderhalve meter afstand. Ook studenten van de succesvolle studententeams staan langs de route, zoals Solar Team Twente, Green Team Twente en Solar Boat Twente.

Wil jij de campus ontdekken? Meld je dan aan voor de DriveUThrough!

Ontdek onze campus!
Geef je op voor zaterdag 27 of zondag 28 maart.