HomeNieuwsUT-studenten organiseren wetenschapsquiz

UT-studenten organiseren wetenschapsquiz

In verband met de aangescherpte coronamaatregelen is deze editie van de wetenschapsquiz afgelast.

Om de 60e verjaardag van de UT te vieren, organiseren UT-studenten, samen met KIVI Students Twente en Studium Generale op woensdag 24 november een spetterende wetenschapsquiz. De wetenschapsquiz bomvol interessante vragen en spannende experimenten is onderdeel van de Week van Inspiratie. Deze week vindt elk jaar plaats voorafgaand aan de Dies Natalis, de verjaardag van de UT.

Het gedreven studententeam gaat een spetterende show neerzetten in het Atrium van het TechMed Centrum. “We gaan het groots aanpakken met live muziek, video’s, proefjes en een heus wetenschapspanel onder leiding van Vinod Subramaniam”, vertelt voorzitter Lieke Pullen. Om de jubilerende UT extra in het zonnetje te zetten kunnen leden van de UT-gemeenschap gave en originele vragen insturen naar aanleiding van hun afstuderen, stage, onderwijs of onderzoek. “Het wordt een echt UT quiz”, aldus Pullen.

Week van Inspiratie

Het evenement is onderdeel van de Week van Inspiratie, een week vol fascinerende lezingen, interviews en brainstormsessies. Sinds 2014 is de week van Inspiratie de vaste aanloop naar de Dies Natalis. Het inspireren begint op 22 november met een sessie van viroloog prof. dr. Marion Koopmans en eindigt vrijdagochtend.  Afsluitend vindt op vrijdagmiddag 26 november de 60e Dies Natalis plaats. De Week van Inspiratie wordt mede georganiseerd door het Honours programma en Ockham, de vereniging voor studenten van het Honours programma. Het volledige programma van de Week van Inspiratie is ook te vinden op de website.

Meer informatie

De wetenschapsquiz vindt plaats op 24 november van 19:00 – 22:30 uur. Het evenement is gratis en na registratie toegankelijk voor iedereen. Meer informatie en de mogelijkheid tot registreren vind je op de website

K.W. Wesselink - Schram MSc (Kees)
Wetenschapscommunicatiemedewerker (aanwezig ma-vr)