HomeNieuwsCovid-19 update 30 april 2020

Covid-19 update 30 april 2020

Het onderwijs van de Universiteit Twente zal de rest van dit collegejaar online worden aangeboden. Dat betekent dus dat ook gedurende het gehele vierde kwartiel in principe geen onderwijsactiviteiten op de campus aangeboden worden.

Voor wat betreft onderzoek ten behoeve van de bachelor- of masterthesis geldt dat studenten individuele afspraken maken met hun studiebegeleider over wat mogelijk en haalbaar is. Wat er mogelijk is, is mede afhankelijk van beschikbaarheid van begeleiding van studenten en mogelijkheden om veilig van de onderzoeksfaciliteiten gebruik te maken (dit betekent dat elk verzoek voor gebruik van de faciliteiten de beoordelingsprocedure volgt die geldt voor de geleidelijke en gedeeltelijke openstelling onderzoeksinfrastructuur, waarin wordt bepaald welk onderzoek kan plaatsvinden en onder welke condities).

Een beperkt aantal lab-faciliteiten is of wordt weer in gebruik genomen ten behoeve van kritisch en urgent onderzoek. In nauwe afstemming tussen en met de faculteiten en diensten wordt steeds gekeken of er ruimte is om meer onderzoek te faciliteren, met inachtneming van de regels betreffende veiligheid en gezondheid. Op dit moment is dat nog op begrensde schaal.

Op www.utwente.nl/nl/corona vind je alle informatie over de invloed van Covid-19 op de UT.  Een overzicht van alle mails die tot op heden zijn verstuurd is online beschikbaar. Mocht je verdere vragen hebben, mail ons dan via info@utwente.nl.

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)