HomeNieuwsSamen op weg naar een rookvrije campus tijdens Stoptober

Samen op weg naar een rookvrije campus tijdens Stoptober

De campus van Universiteit Twente wordt vanaf 30 maart 2020, met uitzondering van het woongedeelte, rookvrij. In aanloop naar een rookvrije campus, dagen we jou uit om te stoppen met roken tijdens Stoptober. Doe mee en stop 28 dagen met roken!

Een rookvrije campus heeft gevolgen voor studenten en medewerkers die op dit moment roken. Om de transitie naar een rookvrije campus zo goed mogelijk te laten verlopen, trapt de UT tijdens Stoptober alvast af en daagt studenten en medewerkers uit om 28 dagen samen te stoppen met roken. Een mooie gelegenheid om stopintenties waar te maken.

28 dagen niet roken

Op dinsdag 1 oktober begint de ‘28 dagen niet roken reis’. Neem jij deel aan Stoptober? Dan word je elke dag gesteund en aangemoedigd om het vol te houden. Je ontvangt tips en motivatieberichten via de gratis Stoptoberapp, Social Media en je leest in het Stoptober magazine hoe het andere (ex)rokers afgaat. Ook vind je allerlei inspirerende filmpjes over stoppen met roken op Stoptober.tv. Wil jij liever persoonlijke hulp? Dan kun je op Stoptober.nl een coach bij jou in de buurt zoeken. Meer dan een kwart miljoen mensen hebben de afgelopen jaren succesvol meegedaan. Jij kan het ook! Meedoen? Meld je kosteloos aan op www.stoptober.nl

Stoppen doen we samen

De campus is van en voor ons allemaal en daarom stimuleert de UT haar studenten en medewerkers om samen te stoppen met roken. Onderzoek wijst namelijk uit dat samen stoppen vertrouwen geeft en zo je slagingskans verhoogt (Niquitin). Wil jij stoppen met roken? Dan sta je er niet alleen voor. Medewerkers van Tactus helpen je graag door je vragen te beantwoorden, je te motiveren en tips te geven. Je vindt hen op de Sustainability market op 8 oktober.

Sustainability Week 2019

Naast Stoptober wordt er ook tijdens de Sustainability Week 2019 aandacht gevraagd voor de rookvrije campus. Op 7 en 9 oktober vind je ons tijdens de lunchwandelingen en op 8 oktober op de Sustainability market in de Technohal. Samen met Tactus geven we meer informatie over de rookvrije campus en de hulp- en begeleidingsprogramma’s die vanaf januari 2020 worden geboden om te helpen bij het stoppen met roken. Ook ontvang je een ‘stoptasje’ met informatie, tips en tricks die jou helpen om te stoppen met roken. Samen gaan we op weg naar een rookvrije campus!