HomeNieuwsGreen Team Twente presenteert nieuwste identiteit aan sponsors

Green Team Twente presenteert nieuwste identiteit aan sponsors

Green Team Twente hield donderdag 28 september een speciaal georganiseerde eerste Kick-off voor sponsoren, partners en studenten. Naast de hoofdsponsors zoals de UT en MA-IT is het team nog op zoek naar extra ondersteuning.

Tijdens hun Kick-off in Rijssen presenteerde het team de waterstofauto H2∞ (‘H2INFINITY’) oude stijl en hun nieuwste ‘groene’ identiteit. De groene waterstofauto is in de maak en met alle verbeteringen mikt het nieuwe team opnieuw op een podiumplek tijdens de Shell Eco-marathon, de grote Europese duurzaamheidsrace in Londen. Deze wedstrijd vindt hoogstwaarschijnlijk plaats in juni 2018.

Tijdens de Kick-off bracht het Green Team Twente samen met toonaangevende professionals diverse aspecten van het rijden op waterstof en duurzame energie bij elkaar. Ongeveer vijftig geïnteresseerden waren aanwezig en woonden de presentaties bij van onder andere Prof. dr. ir. Gerrit Brem (Universiteit Twente) over waterstof en Huib Hupkens van der Elst (HyMove) die vertelde dat je al over 5 jaar privé een waterstofauto kunt bezitten. Wim Velghe van Air Liquide gaf aan dat er binnen nu en twee jaar veel bussen op waterstof rijden. En dat we niet alleen moeten roepen dat we er iets mee willen, maar vooral in actie moeten komen.

Toekomstplannen Green Team Twente

De ambities en plannen van het nieuwe Green Team Twente zijn niet mis. Feike van Veen (Team Manager Green Team Twente): “Er komt een hele nieuwe auto, zowel technisch verbeterd als in een nieuw groen jasje. We hebben onszelf nieuwe doelen gesteld. Onze oude auto reed 890 km/L; nu gaan we voor 1.000 km/L. De auto krijgt een nieuw aerodynamisch design waardoor de luchtweerstand verlaagt met maar liefst 25%. En we gaan harder rijden van 50 km per uur in plaats van 36 km per uur. Verder gaan we opnieuw voor de winst bij de Shell Eco-marathon en is de ambitie om mee te doen aan de Drivers World Championship, tevens in London. Bij die wedstrijd mag je 50 km per uur rijden. Het gaat dan niet alleen om zuinigheid, maar ook om de rijkwaliteiten van de chauffeur. Daarnaast is er een nieuwe locatie voor het Green Team Twente vlakbij de campus van de Universiteit Twente.”

Over Green Team Twente

Green Team Twente 2018 bestaat uit 23 studenten van verschillende disciplines. Het grootste deel studeert Electrical Engineering of Werktuigbouwkunde aan de UT, maar het team heeft ook studenten van de opleidingen Industrial Design, Advanced Technology, Technical Computer Science, Technische Natuurkunde, Technische Bedrijfskunde, ATLAS University College en Chemical Engineering. Bij verschillende studies is het mogelijk de minor ‘Green Team Twente’ te volgen.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)