HomeNieuwsUT tekent overeenkomst met India Platform

UT tekent overeenkomst met India Platform

De Universiteit Twente verkent het komende jaar de mogelijkheden van samenwerking met het ‘India Platform’, dat fungeert als aanspreekpunt voor samenwerking tussen Europa en India, onder meer op het gebied van wetenschap en technologie. Collegevoorzitter Victor van der Chijs heeft hiervoor een samenwerkingsovereenkomst ondertekend.

Het India Platform is in 2008 opgericht aan de Universiteit Gent in België. Het platform bestaat uit elf stakeholders in India en zeven Europese universiteiten in onder meer Nederland, België, Portugal en Tsjechië. Samenwerking met dit platform biedt de UT een uitgebreid netwerk van universiteiten, bedrijven en overheidsorganisaties in India.

India Platform kiest voor een regio die in opkomst is in India: Karnataka. Het platform focust op thema’s als Liveable Cities, Waste Management en Healthcare: thema’s die ook hoog op de UT-agenda staan.

Meer informatie over het platform: www.india-platform.org

Foto's Gijs van Ouwerkerk

ir. W.R. van der Veen (Wiebe)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)