HomeNieuws5 jaar DesignLab: jubileummaand van start

5 jaar DesignLab: jubileummaand van start

Van schets naar werkelijkheid. In 2014 tekenden onderzoekers, studenten en staff de eerste contouren van wat DesignLab Universiteit Twente vandaag de dag is. Vijf jaar later, in september 2019, blikt DesignLab terug én kijkt het vooruit naar toekomstige samenwerkingen met het jubileumthema 'SPOTLIGHT'. Sleutelfiguren, bepalende momenten, en kenmerkende projecten staan in de schijnwerpers. We nodigen onderzoekers, studenten, support staff en (mogelijke) samenwerkingspartners uit om deel te nemen aan de lustrumevents.

Van schets naar werkelijkheid
Links: één van de eerste tekeningen van DesignLab (door studenten). Rechts: het resultaat, vandaag de dag in DesignLab.

levendig en divers

Tijdens de lustrummaand is DesignLab het podium voor activiteiten die zijn levendige en diverse karakter onderstrepen. Aan de ene kant zullen veel evenementen in september 'business as usual' zijn. Denk aan inspirerende lezingen van experts op het gebied van human-centred design, de link tussen kunst en wetenschap, en student-gedreven maakcultuur-workshops.

Ook zijn er premières: het startsein voor Responsible Design-onderzoek aan de UT, een nieuwe master-insert en een preview van de plannen voor DesignLabs toekomst tijdens het afsluitende feest van de jubileummaand, op 27 september.

Meer programmadetails zijn te vinden op de #DesignLab5Years-pagina

doe mee

Met deze jubileummaand wil DesignLab zowel alumni als partners bedanken voor hun bijdrage. Daarnaast hopen we een nieuwe generatie te inspireren om hun krachten te bundelen in ons ecosysteem.

Mogen we jou verwelkomen in september? Bekijk het programmaoverzicht voor de geplande activiteiten en meld je aan. Houd ook onze nieuwssectie en social media in de gaten.

Graag tot binnenkort!
- Team DesignLab