HomeNieuwsTerugblik: Hannover Messe Challenge

Terugblik: Hannover Messe Challenge

Zo’n 500 havo- en vwo-leerlingen uit heel Nederland hadden afgelopen week de tijd van hun leven tijdens de Hannover Messe Challenge. Dit ‘grootste technische schoolreisje van Nederland’ werd voor de vierde keer georganiseerd door het landelijk netwerk van universiteiten en hogescholen en bestond uit een programma van twee dagen.

Via de Hannover Messe Challenge werden de leerlingen enthousiast gemaakt voor een natuurwetenschappelijke of technische studie en een loopbaan die daarop aansluit. De scholieren ontmoetten op de beurs en op de campus van de UT wetenschappers en bedrijven die vertelden over de oplossingen die zij ontwerpen voor uitdagingen in de maatschappij.
De leerlingen gingen op de beurs ook in gesprek met de Nederlandse staatssecretaris Mona Keijzer.

De Hannover Messe Challenge bestond uit een science dag op de UT, lezingen en workshops van bekende wetenschappers, een avondprogramma, sportieve clinics en natuurlijk op dag 2 een bezoek aan de Hannover Messe, de grootste innovatie- en technologiebeurs van de wereld, met 5000 bedrijven uit 70 landen. De scholieren kregen tijdens het exclusieve VIP-programma de kans met deze bedrijven in gesprek te gaan en zich zo te oriënteren op hun eigen toekomst.

Hieronder een terugblik in beeld.

J.C. Vreeman (Jochem)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)