HomeNieuwsAgendatip: Entrepreneurial Day met Peter Wennink CEO ASML

Agendatip: Entrepreneurial Day met Peter Wennink CEO ASML

De Entrepreneurial Day ‘Inspiring Pioneers’ vindt op donderdag 21 juni plaats op de campus. Onderdeel van de dag is de Innovatielezing, dit jaar verzorgd door Peter Wennink, CEO en President van ASML. ASML, producent van machines voor de chipindustrie, is tot op de dag van vandaag bij uitstek een succesvol pionier. Keer op keer moet het bedrijf het schijnbaar onmogelijke doen om concurrerend te blijven op het gebied van halfgeleider chips. In zijn keynote deelt Peter Wennink zijn visie op de afgestudeerde van de toekomst en de samenwerking tussen universiteiten en bedrijven.

De Entrepreneurial Day staat in het teken van ondernemerschap, pionieren, innoveren en samenwerken. Heb je een ondernemersgeest? Of wil je meer te weten komen over de kennis en ervaring van ondernemende pioniers? Iedereen die geïnteresseerd is in alles dat met ondernemerschap te maken heeft, is van harte welkom om het gevarieerde programma bij te wonen: of dat nou ondernemers, overheden, UT-studenten, onderzoekers, docenten of alumni zijn.

Over ASML

ASML is een Nederlands hightechbedrijf en de belangrijkste leverancier van machines voor de halfgeleiderindustrie, in het bijzonder steppers en scanners, die worden gebruikt bij het maken van chips. Het hoofdkantoor staat in Veldhoven, waar zowel research and development als assemblage in cleanrooms plaatsvindt. Het bedrijf heeft 60 vestigingen in 14 landen met meer dan 19.000 medewerkers en meer dan 10.000 patenten. In 2017 boekte ASML meer dan € 9 miljard omzet en ruim € 2 miljard winst.

Over Peter Wennink

Peter Wennink is sinds 1 juli 2013 President and CEO van ASML. In 1999 kwam hij bij ASML als Executive Vice President, Chief Financial Officer en lid van het bestuur. Wennink heeft een achtergrond in Finance and Accounting en werkte onder andere ook voor Deloitte Accountants. Meer informatie over Peter Wennink staat op de website van ASML.

Aanmelden

Meld je hier aan om de Entrepreneurial Day bij te wonen. Doe dit direct om verzekerd te zijn van een zitplaats in de zaal.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)