HomeNieuwsOpen Huis van de UT 2018

Open Huis van de UT 2018

Op zaterdag 23 juni 2018 vond het Open Huis van de Universiteit Twente (UT) plaats. Het Open Huis is voor iedereen, van jong tot oud, die een kijkje in de keuken van de Universiteit Twente wil nemen.

De studenten en onderzoekers van de UT gaven workshops, demonstraties en rondleidingen door de bekende labs zoals het Nanolab, Roboticslab, Technical Medical Centre en het Virtual Realitylab.

Ook de finale van de RED Engineers Challenge 2018 vond plaats op de Campus van de UT. Dit is een uitvinders- & ontwerpwedstrijd voor kinderen in de groepen 7 en 8 van het basisonderwijs, georganiseerd door de UT en Saxion Hogeschool. Het team Jabster van basisschool Alfonsus won de hoofdprijs, een dagtrip naar wetenschapsmuseum NEMO. De winnaar van de hoofdprijs voor de mooiste videovlog was voor het team RED Engineers Girls van basisschool Plechelmus.

Voor meer foto's, zie het fotoalbum van het Open Huis 2018. Voor de film van het Open Huis, klik hier

Zie ook de foto-serie van de jongste generatie UT-afgestudeerden, de kinderen die een juniordiploma in ontvangst hebben genomen!