HomeNieuwsRemke Burie benoemd als zakelijk directeur TechMed Centre

Remke Burie benoemd als zakelijk directeur TechMed Centre

Remke Burie is per 1 juli 208 benoemd als zakelijk directeur van het Technical Medical Centre (TechMed Centre) van de Universiteit Twente.

Hij vervangt hiermee Marloes Letteboer, die deze positie als zakelijk directeur vervulde van wat voorheen het MIRA instituut was en nu het TechMed Centre.

Remke Burie zal in deze positie naast de rol van zakelijk directeur voor het instituuts deel van het TechMed Centre, ook de bedrijfsvoering voor TechMed Infrastructuur en voor het TechMed Office (waaronder ondersteunende functies voor het instituut) binnen faculteit TNW voor zijn rekening nemen.

Vanaf april 2016 was Remke Burie Operations Director van het Technical Medical Centre. Daarvoor was hij vanaf augustus 2011 afdelingshoofd van het Experimental Centre for Technical Medicine (ECTM).

Als zakelijk directeur zal Remke Burie zich vanuit een faculteitsoverstijgend perspectief, gaan richten op het bijdragen aan de strategieontwikkeling van het Technical Medical Centre, het verwerven van additionele publieke en private financiering en van potentiële partners voor onderzoek en onderwijs op het gebied van het TechMed Centre.

Remke Burie zelf over zij benoeming: ”Ik ben zeer verheugd met deze benoeming en zal mij de komende jaren vol gaan inzetten om het Technisch Medisch Centrum internationaal op de kaart te zetten, ons onderwijs en onderzoek verder te laten groeien en daarmee een betekenisvolle bijdrage te leveren aan een betere gezondheidszorg. Ik zie uit naar de samenwerking met alle onderzoekers, docenten en ondersteunende staf, en natuurlijk met alle externe partners.”

Nico Verdonschot over de benoeming van Remke Burie: “Ik zie er naar uit om samen met Remke verder te bouwen aan het Technisch Medisch Centrum. Met zijn energieke en kundige inbreng kunnen we uitgroeien tot het Technisch Medisch Centrum van Nederland en daarbuiten.”

Contactpersoon: Bertyl Lankhaar, woordvoerder College van Bestuur, T: 053 489 2210