HomeNieuwsKoninklijke onderscheiding voor Jan Telgen

Koninklijke onderscheiding voor Jan Telgen

UT-hoogleraar Jan Telgen is benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau. Na afloop van zijn drukbezochte afscheidscollege, vrijdag 25 mei, speldde Onno van Veldhuizen, burgemeester van Enschede, hem de versierselen op die horen bij deze hoge Koninklijke onderscheiding.

Jan Telgen nam na 31 jaar afscheid van de Universiteit Twente, waar hij eerst werkzaam was als hoogleraar Toegepaste Wiskunde en later als hoogleraar Inkoopmanagement voor de publieke sector. Telgen is een pionier op het gebied van de professionalisering en de wetenschappelijke onderbouwing van openbare aanbestedingen. In zijn toespraak roemt Van Veldhuizen de belangrijke bijdragen die Telgen heeft geleverd aan de publieke inkoop- en aanbestedingsfunctie en prijst hij zijn inzet op tal van andere terreinen.

Zo is Telgen naast zijn functie als hoogleraar onder meer lid van de raad van toezicht van de Nederlandse Vereniging van Aanbestedingsrecht, bestuurslid bij het International Trade Centre, lid van de Raad van Toezicht en de Raad van Commissarissen van Intrakoop, lid van het algemeen bestuur van de Nederlandse Vereniging van Inkoopmanagement, toezichthouder van CPS onderwijsontwikkeling en advies, lid van de Raad van Toezicht van de PALLAS-reactor en voorzitter van Stichting Bosbad Lunteren.