HomeNieuwsEerste UT onderzoeker verkozen door de KNAW tot ‘Face of Science’

Eerste UT onderzoeker verkozen door de KNAW tot ‘Face of Science’ Koen de Koning: bloggen over het leven in de wetenschap

Hoe ziet het leven als een wetenschapper er uit? Twaalf promovendi gaan verslag doen van hun dagelijks bestaan in de wetenschap, door middel van filmpjes en blogs. Koen de Koning, promovendus bij de BMS vakgroep CSTM, wordt één van deze gezichten van de wetenschap.

De twaalf promovendi doen onderzoek aan Nederlandse universiteiten op verschillende onderwerpen, zoals kinderrechten, de kunst van het zoeken in een hooiberg aan data, malaria, globalisering in de oudheid en burgerverzet. Zij gaan onderdeel uitmaken van een team van ruim veertig promovendi die al verslag doen van hoe het is om te werken in de wetenschap. De blogs zijn primair bedoeld om studenten en VWO-scholieren een realistisch beeld te geven van hoe het is om wetenschapper te zijn, maar zijn interessant voor iedereen die belangstelling heeft voor wetenschap.

Koen de Koning

Koen de Koning is de eerste UT-onderzoeker die door de KNAW is verkozen tot ‘Face of Science’. Koens onderzoek richt zich op economie, psychologie, wiskunde en klimaatverandering. Hij onderzoekt de invloed van overstromingen en klimaatverandering op beslissingen op de huizenmarkt. Hij gebruikt computersimulaties om te voorspellen wat er gebeurt met huizenprijzen in het geval van een overstroming en om de langetermijngevolgen van klimaatverandering en groeiende risico’s te voorspellen.

De komende maanden zullen filmpjes en blogs over Koens werk en dat van de overige promovendi worden gepubliceerd. Bezoek Facesofscience.nl voor meer informatie.

Foto’s: Gijs van Ouwerkerk