HomeNieuwsEervolle tweede plek voor Dutch Student Investment Fund bij Youth Incubator Award

Het Dutch Student Investment Fund (DSIF) heeft een eervolle gedeeld tweede plaats gekregen bij de Youth Incubator Award 2018. De internationale award is in het leven gesteld om mooie internationale voorbeelden die bijdragen aan ondernemerschap van jongeren te stimuleren. De uitreiking vond afgelopen week in Washington plaats.

Uitdaging wereldwijd

Joost Busch, finance director bij DSIF, was namens het studenteninvesteringsfonds aanwezig bij de bekendmaking tijdens de International Conference on Innovation and Entrepreneurship in de Amerikaanse hoofdstad. Ook buiten onze landsgrenzen is het concept waaraan we merken erg relevant”, merkte Joost Busch bij de conferentie. “de allocatie van kapitaal in startup-ecosystemen en het vinden van groeikapitaal voor studenten-startups is op veel plekken in de wereld een nijpende kwestie. We hebben goede contacten gelegd die kunnen helpen onze ideeën in andere werelddelen te laten landen.”

Van de diverse genomineerde initiatieven wordt een boek gemaakt waarin de inspirerende voorbeelden worden gedeeld. Busch: “Juist ook van de andere initiatieven hebben we veel kunnen leren tijdens de conferentie: waar loop je tegen aan? Op welke wijze ga je daar mee om? Dat zijn zeker dingen waar we in Twente wat mee kunnen.”

Over Dutch Student Investment Fund

Het Dutch Student Investment Fund is in 2015 gelanceerd als eerste fonds in Europa volledig gerund door en voor studenten en heeft sindsdien diverse startups verder geholpen in de zoektocht naar investeerders om hun innovatieve plannen waar te maken. Het fonds, dat nauw samenwerkt met andere partners in Twente als Novel-T en Saxion, heeft zelf de mogelijkheid mede te investeren in de projecten die zijn ondersteunen. Ze zorgen daarbij niet alleen voor financiering, maar proberen de startups met de juiste netwerkpartners in contact te brengen om te komen tot een succesvolle business. Vorig jaar ontving het bedrijf Grasp, een spin-off van UT-promovendus Frans van der Sluis als eerste een investering uit het fonds.

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)