HomeNieuwsKafkopoulos wint Unilever Research Prize 2018

Kafkopoulos wint Unilever Research Prize 2018

Op 27 november zijn de jaarlijkse Unilever Research Prijzen uitgereikt. Unilever spreekt hiermee haar waardering uit voor hoogstaand wetenschappelijk onderzoek zoals dat aan de Nederlandse universiteiten wordt onderricht.

Dit jaar is UT promovendus Giorgos Kafkopoulos van de faculteit TNW één van de prijswinnaars. De Universiteit Twente nomineerde hem voor zijn masteronderzoek naar nieuwe cellulaire (opschuimbare) materialen. De prijs bestaat uit een geldbedrag van 2.500 euro en een kunstwerk in glas.

Unilever Research Prize 2018

De Unilever Research Prizes worden toegekend aan studenten van de 13 Nederlandse universiteiten. Met deze jaarlijkse traditie wil Unilever uitzonderlijke prestaties van studenten erkennen en de belangstelling voor het wetenschappelijk onderzoek stimuleren. De prijzen werden donderdag 27 november in Vlaardingen uitgereikt door David Blanchard, Chief R&D Officer van Unilever.

Onderzoek naar cellulaire materialen

In zijn onderzoek gaat Kafkopoulos in op de wetenschappelijke basis en technologische realisatie van nieuwe cellulaire (opschuimbare) materialen, die kunnen worden gebruikt als lichtgewicht geavanceerde, recyclebare structurele materialen met een verminderde milieubelasting, of als thermische isolatiematerialen. De hoeveelheid benodigde materialen vermindert om hoge prestaties te bereiken. Cellulaire materialen voorkomen warmteverlies in de gebouwinfrastructuur en op andere gebieden. Deze hoogwaardige materialen zijn goed inzet om het klimaat te verbeteren. Kafkopoulos schreef een cum laude Masterscriptie over dit onderwerp.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)
drs. M.M.J. van Hillegersberg - Hofmans (Martine)
Persvoorlichter (aanwezig, ma, di, do)