HomeNieuwsKick-off event UT/VU Mechanical Engineering groot succes

Kick-off event UT/VU Mechanical Engineering groot succes

Tientallen scholieren, ouders en decanen van verschillende middelbare scholen uit de provincie Noord Holland hebben woensdag 10 oktober bij het Regius College in Schagen een informatiebijeenkomst bezocht over de nieuwe bacheloropleiding Mechanical Engineering, die de UT en de VU vanaf september 2019 samen aanbieden.

Met de opleiding Mechanical Engineering kunnen leerlingen met een NT profiel kiezen voor een universitaire technische opleiding in de regio en komen de twee universiteiten tegemoet aan de enorme vraag naar universitaire technici.

Marjolein Dohmen-Janssen (UT) en Bart Bossink (VU) gaven uitleg over de strategische kant van deze nieuwe samenwerking tussen de UT en de VU. Pieter Roos, kwartiermaker en betrokken bij het ontwikkelen van het curriculum en Marijn Zwier, docent Mechanical Engineering, hebben de aanwezigen uitgebreid informatie gegeven over het inhoudelijke programma van de nieuwe opleiding en projectgestuurd onderwijs.

Daarna gaf Mariska Bos (student Mechanical Engineering) een kijkje in haar werkzaamheden als aerodynamic engineer binnen het Solar Team en vertelde Wessel Straatman (Clear Flight Solutions) de scholieren over zijn ervaringen als engineer bij de ontwikkeling van de Robird, een robotvogel waarmee je vogels uit de buurt kan houden van bijvoorbeeld landingsbanen.

Al met al een geslaagd event dat feestelijk werd afgesloten met een toost op de verdere samenwerking.

Meer foto’s van het event zijn te vinden via Facebook.