HomeNieuwsEerste diploma-uitreiking pre-u honoursprogramma

Eerste diploma-uitreiking pre-u honoursprogramma

Op donderdagavond 1 februari 2018 vindt de diploma-uitreiking van de eerste lichting afgestudeerde leerlingen van het Pre-U Honoursprogramma plaats.

Dit programma biedt excellente leerlingen uit 5 en 6 vwo extra uitdaging naast het reguliere vwo programma. 41 leerlingen afkomstig van 18 verschillende (partner)scholen ontvangen deze feestelijke avond een diploma. Pieter Boerman, directeur van het Pre-University programma: “We zijn 2,5 jaar geleden gestart met de ontwikkeling van het Pre-U Honoursprogramma op de Universiteit Twente. Samen met de vwo-scholen is dit in gang gezet. Nu krijgen de eerste leerlingen hun honoursdiploma: fantastisch dat het is gelukt en op zo’n hoog niveau!”

Wil Gradussen Award

“De waarheid ligt altijd achter de horizon. De reis er heen kent vele valkuilen en enkele successen. Maar , mijn God, wat is de reis mooi!” In de geest van deze quote van Wil wordt de naar hem genoemde prijs uitgereikt. Wil is één van de grondleggers van het honoursprogramma en de motor binnen het ontwikkelteam. Boerman: “Met zijn aanstaande pensioen willen we het werk en gedachtengoed van Wil eren en verankeren door het aanbieden van de Wil Gradussen award.” Er worden vier leerlingen genomineerd. Op de avond van de diplomering wordt de winnaar bekend gemaakt.

Pre-U Honoursprogramma

Het Pre-U Honoursprogramma biedt getalenteerde leerlingen uit 5 vwo extra uitdaging naast het reguliere vwo programma. Tijdens het programma wordt er gewerkt met drie uitdagende wetenschappelijke modules. Ook is er ruimte om twee eigen inhoudelijke modules te kiezen. Op deze manier maken de leerlingen hun eigen maatwerkprogramma, met ruimte voor eigen interesses én een duidelijke voorbereiding op het hoger onderwijs. Het laatste halfjaar wordt in beslag genomen door het maken van het profielwerkstuk. Het programma duurt anderhalf jaar en begint in september van 5 vwo.

Samenwerking scholen

Pre-U van de UT werkt heel nauw samen met een netwerk van 25 scholen in de brede regio. Uniek voor dit Pre-U programma is de grote betrokkenheid en inzet van UT-studenten als rolmodellen die werken met een grote verantwoordelijkheid voor goed onderwijs. Klik hier voor meer informatie. Contactpersoon Hanadie Leusink, h.leusink@utwente.nl, 053-4896672.

drs. M.M.J. van Hillegersberg - Hofmans (Martine)
Persvoorlichter (aanwezig, ma, di, do)