HomeNieuwsDirecteur Strategie & Beleid Universiteit Twente naar WUR

Directeur Strategie & Beleid Universiteit Twente naar WUR

Ron Mazier, huidig directeur Strategie & Beleid, wordt per 1 januari 2018 benoemd tot directeur Corporate Strategy & Accounts bij Wageningen University & Research (WUR).

Ron startte zijn loopbaan bij de Universiteit Twente in maart 2009 als directeur van de concerndirectie Strategie & Communicatie.  De afgelopen 8 jaar heeft Ron zich op vele gebieden voor de UT ingezet. Hij heeft ‘Strategie & Beleid’ ontwikkeld tot de huidige dienst, gericht op de brede ondersteuning van de UT bij het formuleren, vormgeven, monitoren, evalueren en bijsturen van de instellingsstrategie. Ron heeft samen met zijn dienst een nadrukkelijke ondersteunende rol gespeeld bij grote strategische ontwikkelingen, zoals het Twentse onderwijsmodel, Vision 2020, DesignLab, de herinrichting van de onderzoeks-organisatie (UT2020) en de internationalisering van de UT. Tevens vervulde hij de afgelopen periode naast zijn reguliere functie een waarnemende rol voor de functie van directeur FEZ. Tot op heden is hij ook nog interim secretaris van de universiteit.

Om de continuïteit in de functie van directeur Strategie & Beleid te waarborgen, zal het College van Bestuur tijdelijk een externe waarnemer inzetten. Voor de invulling van de waarnemende rol van secretaris van de universiteit, zet het College de werving van een nieuwe secretaris onverminderd door. Tot hier een definitieve kandidaat voor is benoemd, zal het College zorgdragen voor een interne waarnemer van deze functie.

Het College dankt Ron voor zijn onaflatende inzet voor de universiteit en hetgeen hij de afgelopen jaren heeft weten te bereiken en wenst hem alle succes in zijn nieuwe functie.

Contactpersoon: Bertyl Lankhaar, woordvoerder College van Bestuur, M: 06 2002 7435

drs. B.G. Lankhaar (Bertyl)
Woordvoerder CvB (momenteel directeur Kennispark Twente a.i.)