HomeNieuwsWilma van Ingen nieuwe voorzitter Universiteitsfonds

Wilma van Ingen nieuwe voorzitter Universiteitsfonds

Met ingang van 9 september  volgt Wilma van Ingen Herman Hazewinkel op als voorzitter van de Stichting Universiteitsfonds Twente.

Wilma van Ingen is voorzitter van de Raad van Bestuur van Nysingh Advocaten & Notarissen met kantoren in Zwolle, Arnhem, Apeldoorn en Utrecht. Zij vervult ook verschillende commissariaten en toezichthoudende functies en was in het verleden onder meer Algemeen Directeur van de Kamer van Koophandel Oost Nederland.

Van Ingen heeft een groot netwerk en voelt zich sterk verbonden met het onderwijs in de regio Twente. Zij zet zich bijvoorbeeld in voor een goede relatie tussen onderwijs en het bedrijfsleven. In het verleden maakte zij ook al enkele jaren deel uit van het bestuur van het Universiteitsfonds. Van Ingen wil zich inzetten voor een verdere profilering van het fonds en een groei van de fondsenwerving. Ze wil dit voornamelijk gaan doen door de netwerken rondom het fonds nauwer te betrekken bij het fonds.

Behalve Van Ingen treedt ook Elling de Lange toe tot het bestuur van het fonds. Hij zal het penningmeesterschap overnemen van Wilma Toering die eveneens het bestuur zal verlaten.

Vlnr: Elling de Lange, Wilma van Ingen, Herman Hazewinkel en Wilma Toering

De Lange is lid van de Raad van Bestuur en tevens CFO van technologieconcern TKH Group in Haaksbergen. Voordien was hij eindverantwoordelijk voor de kabelproductiebedrijven Nederland-China. Daarvoor heeft hij een internationale carrière doorlopen bij Ballast Nedam. De Lange heeft al diverse contacten met de universiteit en ziet erg het belang van de universiteit voor de regio.

De Stichting Universiteitsfonds Twente is in 1948 door bedrijfsleven en overheid opgericht en heeft als doelstelling bij te dragen aan de groei en bloei van de Universiteit Twente. Financiële bijdragen van bedrijven en particulieren aan de stichting maken dit mogelijk. Het Universiteitsfonds ondersteunt de universiteit en de campusgemeenschap financieel, om op die manier extra voorzieningen voor studenten en onderzoekers te realiseren. Voorzieningen waar de overheidsfinanciering niet in voorziet.

Contactpersoon Universiteitsfonds Twente: Maurice Essers, tel 053-4893993

ir. W.R. van der Veen (Wiebe)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)
+31 53 489 4244 | +31 6 12185692