HomeNieuwsUT prominent aanwezig op D’RAN17, festival voor de democratie

UT prominent aanwezig op D’RAN17, festival voor de democratie

De Universiteit Twente organiseert op vrijdag 8 en zaterdag 9 september (locatie Enschede Roombeek) een groot aantal workshops op D’RAN17, het festival voor de democratie samen met Twentse Noabers onder de titel ‘Aan de slag met…’.

De workshops die onder de vlag van ‘Aan de slag met..’ georganiseerd worden zijn; ‘schulden en gezondheid van wijkbewoners’, ‘Duurzaamheid en een generatietuin’, ‘Zorgvoorzieningen door buren, sociaal ondernemerschap’ en ‘Nieuwe vormen van (e-) democratie’.

Festival voor de democratie

D’RAN17 is de eerste in een lange reeks van jaarlijkse festivals die de Stichting Twentement zal organiseren,  geïnspireerd op het Folkemødet op het Deense eiland Bornholm. Het D’RAN17 festival brengt mensen en organisaties bij elkaar en verbindt ze, om samen te werken aan een vitale democratie waarin het prettig leven is. Naast een aantrekkelijk inhoudelijk programma met inspirerende gasten en sprekers, is er volop ruimte voor kunst & cultuur, bijzondere optredens en natuurlijk voor eten en drinken.

AAN DE SLAG…

AAN DE SLAG is een initiatief van Twentse Noabers en de Universiteit Twente. Twentse Noabers, is een samenwerking van bewonersbedrijven, wijk en buurtinitiatieven in Twente. Twentse Noabers staat voor: samenwerken, verbinden, kennis delen en elkaar helpen. Oftewel, regionaal noaberschap. De Universiteit Twente, wil als Ondernemende Universiteit, bijdragen aan oplossingen voor de vragen van de toekomst en bijdragen aan de innovatiekracht van onze regio.

LIVING SMART CAMPUS

AAN DE SLAG is één van de projecten van Living Smart Campus (LSC) van de Universiteit Twente, het programma gericht op campusontwikkeling. LSC bestaat uit een verzameling projecten vanuit onderzoek, onderwijs en/of de ondersteunende diensten, waarbij de campus gebruikt wordt als living lab. Meer info: www.utwente.nl/livingsmartcampus

drs. M.M.J. van Hillegersberg - Hofmans (Martine)
Persvoorlichter (aanwezig, ma, di, do)