HomeNieuwsCuriousU 2017: 13 -23 augustus

CuriousU 2017: 13 -23 augustus

Zondag 13 augustus start de derde editie van CuriousU.

De zomerschool in festivalstijl biedt bezoekers een bijzondere beleving. Het programma bevat muziek, academische cursussen, lekker eten, inspirerende lezingen, sport en theater. De voertaal is Engels. CuriousU duurt tot en met 23 augustus.

Dit jaar is het festival uitgebreid met extra cursussen en worden er meer bezoekers verwacht, zo’n 300. Deelnemers krijgen meer labs te zien en UT spin-offs komen meer aan bod dan voorgaande jaren. Tijdens de vorige editie in 2016 trokken er 260 bezoekers uit 40 landen wereldwijd naar de campus voor het festival.

Academische cursussen

Academische cursussen die je kunt volgen tijdens CuriousU zijn bijvoorbeeld: Design the Future, Earth Observation & GIS for Engineering and Security, Health and Happiness en Serious Gaming.

Gratis toegang voor de snelste hacker

De organisatie daagde potentiële deelnemers uit om zich gratis toegang te verschaffen tot het festival, door als echte hacker een wachtwoord te kraken dat de kortingscode beschermt. Thomas Nijboer slaagde er als eerste in.

K. Hovestad (Kim)
Persvoorlichter (aanwezig ma, di-ochtend, do)