HomeNieuwsGelijkspel en verlies voor RoboTeam Twente op openingsdag WK

Gelijkspel en verlies voor RoboTeam Twente op openingsdag WK

RoboTeam Twente is de RoboCup, het WK robotvoetbal, in Japan van start gegaan met een gelijkspel en een overwinning.

Debuut

Voor RoboTeam Twente betekenen de eerste wedstrijden hun debuut bij de RoboCup, het wereldkampioenschap robotvoetbal. De studenten van de Universiteit Twente, die met hun robots uitkomen in de klasse 'Small size' begonnen donderdagmiddag het toernooi met een 8-0 nederlaag tegen RoboDragons.

RoboDragons is het team van de Aichi Prefectural University uit Japan en werd vorig jaar nog vierde bij het WK. "We waren erg tevreden met het feit dat wij zonder volledige test een wedstrijd goed konden uitspelen, aldus het team. "We hebben veel ervaring opgedaan waar we meteen mee aan de slag zijn gegaan."

Eerste punten

De nederlaag in het openingsduel werd gevolgd door een 0-0 tegen RoboJackets, het team van het Georgia Institute of Technology. Commentaar van het team: "We hebben onze eerste punten gehaald heeft op het WK, iets waar we zelf natuurlijk erg trots op zijn! Als nieuw team lag de focus op de defensie, deze slaagde vorige wedstrijd zeker. De ervaring die we gekregen hebben in het aanvallen kan meteen gebruikt worden voor de komende wedstrijd. Al met al was het een geslaagde wedstrijd."

Vervolg

RoboTeam Twente speelt in een poule van vijf teams en speelt morgen (vrijdag) nog twee wedstrijden. Om 2.30 uur Nederlandse tijd treft de ploeg UBC Thunderbots uit Canada. Vier uur later is het Colombiaanse STOx's de laatste tegenstander in de poule.

De wedstrijden worden live uitgezonden op het YouTube-kanaal van RoboTeam Twente. Daar kan je ook de wedstrijden RoboTeam Twente vs RoboDragons 0-8 (0-4) en RoboTeam Twente vs RoboJackets 0-0 (0-0) terugkijken.