HomeNieuwsEerste UT Model United Nations op Campus
UT MUN

Eerste UT Model United Nations op Campus

Studenten van de UT gaan van 12 tot en met 14 mei de eerste Model United Nations (UT MUN) op de UT houden.

Want ook politiek hoort op een technische universiteit vinden zij. Honderden deelnemers krijgen de kans hun stempel te drukken op de meest belangrijke onderwerpen in de huidige maatschappij.

De UT MUN geeft een eigen twist aan het evenement door het alom bekende “ High Tech Human Touch” te integreren in het politieke landschap. De studenten willen de connectie tussen de sociale- en technische studies op de universiteit verstevigen. Over de hele wereld hebben Model United Nations bewezen een inspirerende en motiverende ervaring te zijn en voor de studenten staat het goed op hun CV.

High Tech Human Touch

De studenten praten o.a. over onderwerpen als seksueel geweld in conflict gebieden, de inzet van militaire drones, atoomstraling en kernenergie, drugs en criminaliteit en milieuvervuiling.

Jan Eggenkamp (Pers UT MUN): “ Wij kijken erg uit naar deze MUN, omdat voor het eerst op een technische universiteit op deze manier studenten dagenlang gaan debatteren.”

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)