HomeNieuwsUT- studenten gaan NERF gun moderniseren
NERF guns maken op de UT

UT- studenten gaan NERF gun moderniseren

De NERF gun is een ongevaarlijk wereldberoemd pijltjespistool.

Veel mensen kennen de exemplaren uit hun jeugd. UT- studenten vinden het jammer dat dit stuk speelgoed niet voldoende met zijn tijd is meegegaan. Daarom nemen zij op 10 mei aanstaande de NERF gun in een workshop van de studie Creative Technology onder handen.

De leden van studievereniging S.A. Proto aan de UT geven als initiatiefnemers aan dat tegenwoordig bijna alle apparaten verbonden zijn met het internet. “Met een groep van dertig Creative Technology studenten kijken we er zeer naar uit de NERF guns om te gaan bouwen. We gaan de guns onder andere verbinden met het internet, een ammo counter (een ‘pijltjesteller’) plaatsen, een red dot sight (soort vizier) met animatie toevoegen, een scherm verzorgen en meer.”

Van een ouderwets stuk speelgoed naar een digitaal spelletje

Op 10 mei in de avond gaan de studenten de aangepaste wapens tijdens een game op elkaar uitproberen. “Het idee is om van een ouderwets stuk speelgoed een digitaal spelletje te maken en om er gemakkelijk games op te kunnen laden zoals bijvoorbeeld: team deathmatch, capture the flag en trouble in terrorist town.”

De organisatie en ideeën komen van de studenten Creative Technology waarbij zij de hulp inschakelden van docent/wetenschapper Edwin Dertien. Dertien begeleidde al eerder creatieve workshops voor studenten, zoals de Star Wars lightsaber workshop.

Media is van harte uitgenodigd om te komen kijken of zelf mee te doen. Dit is mogelijk vanaf 14:00 uur bij aanvang van de workshop. Er zijn extra onderdelen beschikbaar om zelf te kunnen bouwen.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)