HomeNieuwsUT Challenge: 50 teams door naar de volgende ronde
studenten in DesignLab

UT Challenge: 50 teams door naar de volgende ronde

Studenten van Universiteit Twente werken maandenlang aan hun idee of prototype met maar één doel: de UT Challenge winnen. De afgelopen maanden hebben ruim 80 teams uit een groot aantal disciplines zich aangemeld om mee te doen aan deze wedstrijd ondernemen. Vandaag krijgen 50 teams te horen dat ze door zijn naar de volgende ronde.

De Universiteit Twente is de meest ondernemende universiteit van Nederland. De universiteit staat aan de wieg van zeker 900 spin-off bedrijven. Daarmee is de UT voor studenten dé plek om te experimenteren met ondernemen. Met de UT Challenge wil de Universiteit Twente samen met meer dan vijfendertig toonaangevende bedrijven en organisaties uit de regio, studenten stimuleren om zich van hun ondernemende kant te laten zien. Studenten van de UT worden uitgedaagd om hun innovatieve idee, prototype, businessplan of research project verder te ontwikkelen binnen het netwerk van de UT Challenge. Kijk voor een volledig overzicht van de deelnemers hier.

Wat staat de teams nog te wachten?

De komende maand vinden er chatsessies en trainings- en workshopdagen plaats. Aan de hand van de Golden Egg Check (spin-off UT) komen de projecten tot een optimaal business plan. Op 12 mei valt de beslissing welke twintig projecten doorgaan naar de halve finale op 13 juni in de ochtend. Na de halve finale blijven er vier projecten over die op dezelfde dag de pitch van hun leven zullen geven tijdens de Entrepreneurial Day. Wil je hierbij zijn? Meld je dan hier aan.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)