HomeNieuwsKickstart jouw carrière met de UT Challenge

Kickstart jouw carrière met de UT Challenge

De eerste editie van de UT Challenge is begonnen. Deze Challenge is een samenwerking van Universiteit Twente en meer dan twintig partners en organisatie uit regio Twente. Onze studenten worden uitgedaagd om hun idee of prototype professioneel uit te werken met onze UT Challenge partners. Ben jij of ken jij een student met een goed idee en overweegt serieus om dit uit te werken en heeft hulp nodig? Wijs hem dan op de UT Challenge. De inschrijving loopt t/m 7 april en kan op www.utchallenge.nl. Waarom je mee moet doen? Lees hieronder verder.

Reden 1: er zijn grote prijzen te winnen

Tijdens het finale event worden er diverse prijzen uitgereikt. Categorie ‘idee’  kent een prijs van €4000. Categorie ‘prototype’ kent een prijs van €6000. Ook reiken we dan een ASML Makers Award uit met een waarde van €2500 en 100 uur coaching en de publieksprijs van €2000 uit.

Reden 2: een groot netwerk binnen handbereik

Netwerken is een belangrijk onderdeel in de UT Challenge. Het is een eerste stap om je door de selectie te krijgen. Je promoot je profiel op de site www.utchallenge.nl  om stemmen op te halen en om feedback te vragen. Dit weegt 20% mee tijdens dit traject. Op het finale event is ook nog de mogelijkheid om stemmen te verzamelen om je kans op de publieksprijs te vergroten.

Reden 3: gebruik maken van Golden Egg Check en online coaching

De overgebleven bepalende 80% gaat om de kwaliteit van het businessplan. Deze maak je met de Golden Egg Check. Zonder dit, ga je zowiezo niet door naar de volgende ronde. Online coaching gebeurd door onze partners in Twente. Zij hebben toegang tot jouw profiel en businessplan.

Reden 4: deelname aan workshops die georganiseerd zijn samen met NIKOS

Deze workshops zijn op 4 april en 30 mei in The Gallery. Alle deelnemers zijn in de gelegenheid om deze workshop te bezoeken. Het programma is custom made en zal je klaarstomen voor het grote publieksevent op 13 juni.

Reden 5: kom in contact met de coaches via speeddates

Op 2 mei wordt voor de top 50 van projecten speeddates georganiseerd met onze businesspartners. Dit is de mogelijkheid om direct in contact te komen met relevante organisaties voor jouw idee, je idee in levende lijven te pitchen bij relevante organisaties en direct feedback te ontvangen.

Reden 6: pitch jouw idee of product voor het groter publiek

Gebaseerd op de Golden Egg Check gaan 20 projecten door naar de finale op 13 juni die tijdens de Entrepreneurial Day plaatsvindt. Jouw kans om een ondernemende jury en het publiek te overtuigen!

Voertaal voor deze Challenge is engels. Wil je meer informatie? Of ben je enthousiast en wil je je aanmelden? Check www.utchallenge.nl