HomeNieuws'Double degree' met Koreaans topinstituut

'Double degree' met Koreaans topinstituut Mechanical Engineering

Het is straks mogelijk om een dubbel Masterdiploma te halen in Mechanical Engineering, aan de UT én het Korean Advanced Institute of Science and Technology (KAIST).

Hiervoor hebben de partijen vandaag een overeenkomst getekend. Studenten Mechanical Engineering die kiezen voor de optie van een dubbeldiploma, volgen een deel van de vakken in Twente en een deel aan KAIST in Daejon, Zuid-Korea. Nederlandse studenten kunnen er bijvoorbeeld voor kiezen om hun Masteropleiding te beginnen in Twente en hun afstudeerwerk te doen bij KAIST.

Staand dr. Inkyu Park, Dept of Mechanical Engineering (KAIST); zittend vlnr prof. Geert Dewulf, decaan faculteit Engineering Technology (UT), prof Jeong-Guon Ih, decaan College of Engineering (KAIST) en prof. Thom Palstra, Rector Magnificus UT

Buitenlandervaring is altijd goed voor de persoonlijke ontwikkeling van studenten; in deze ‘double degree’-constructie gaat dit duidelijk verder dan een stage of korte uitwisseling. Om in aanmerking te komen voor het programma, moeten studenten hun Bachelor Mechanical Engineering met bovengemiddelde resultaten hebben afgerond. Voor Mechanical Engineering is ook al enige tijd een double degree mogelijk met het Instituto Tecnológico de Aeronautica (ITA) in Brazilië.

KAIST is een jonge researchuniversiteit, opgericht in 1971. Als 'meest innovatieve universiteit in Azië' staat KAIST hoog aangeschreven. De Koreaanse universiteit werkt al op meer fronten samen met de UT: in april 2016 zijn onder meer afspraken gemaakt over uitwisseling van studenten van de opleiding Human Media Interaction.

Informatie over de Masteropleiding Mechanical Engineering: https://www.utwente.nl/en/education/master/programmes/mechanical-engineering/

Meer informatie over het Korean Advanced Institute for Science and Technology: https://www.kaist.edu

ir. W.R. van der Veen (Wiebe)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)