HomeNieuwsTG-studenten tweemaal in de prijzen bij Student Research Conference

TG-studenten tweemaal in de prijzen bij Student Research Conference

Tijdens de Student Research Conference, die gisteren plaatsvond in Middelburg, zijn drie Technische Geneeskunde studenten van de UT tot tweemaal toe in de prijzen gevallen. Het gaat om Sanne Feiner, Silvana Riphagen en René Hovenier.

Ze wonnen samen zowel de Best Researcher Award als de Public Choice Award binnen de categorie Applied Sciences. Zodoende mochten ze twee cheques – een van 1000 en een van 750 – mee naar huis nemen. De studenten ontvangen de prijs voor hun paper ‘Een alarmerend probleem - Het reduceren van valse aritmie alarmen op de Spoedeisende Hulp door het combineren van het elektrocardiogram met het fotoplethysmogram om de patiëntveiligheid te verbeteren. De studenten droegen in dit project nieuwe oplossingen aan om patiëntenmonitors te verbeteren en zo zorgverleners minder te belasten met onjuiste alarmen. De studenten werden begeleid door dr. Mariska Zwartsenburg (spoedeisende hulp arts, OLVG) en Mathilde Hermans MSc (docent-onderzoeker Technische Geneeskunde).

Student Research Conference

De jaarlijkse Student Research Conference is een wetenschappelijke conferentie waarin het bacheloronderzoek van jong wetenschappelijk talent centraal staat. In totaal namen dit jaar zes (groepjes) deelnemers van de Universiteit Twente mee aan de conferentie. De beste zestig papers van de conferentie worden binnenkort in het online wetenschappelijke tijdschrift SURE! gepubliceerd.