HomeNieuwsSelectie Technische Geneeskunde
technische geneeskunde

Selectie Technische Geneeskunde

De opleiding Technische Geneeskunde van de University of Twente heeft een fixus. Elke potentiële student moet een selectieprocedure doorlopen. Voor het studiejaar 2017 – 2018 zijn 130 studieplaatsen beschikbaar.

Aanmelden kan tot 15 januari

Scholieren met het juiste profiel die met deze opleiding willen starten, kunnen zich tot uiterlijk 15 januari 2017 aanmelden via Studielink. Bekijk ook het stappenplan hiervoor.

De bacheloropleiding Technische Geneeskunde

In de opleiding Technische Geneeskunde leren studenten om technologie in te zetten voor de diagnose en behandeling van individuele patiënten. Jongeren met interesse voor zowel de techniek als de werking van het menselijk lichaam, die later graag met mensen willen werken, zitten bij Technische Geneeskunde op de juiste plek. Tijdens de selectieprocedure wordt bekeken of de opleiding goed bij een potentiële student past.

de selectieprocedure

De selectieprocedure bestaat uit twee rondes (en een evt. voorronde als er meer dan 500 kandidaten zijn). In de eerste ronde wordt een voorlopige rangorde gemaakt op basis van de resultaten van een test (BMAT), een vragenlijst en de dan beschikbare VWO SE cijfers (schoolexamencijfers van de vakken Wiskunde-B, Natuurkunde en Biologie en het gemiddelde van alle schoolexamencijfers). De 300 hoogst scorende kandidaten worden uitgenodigd voor een tweede ronde. In de tweede ronde volgt de kandidaat onderwijs over een technisch geneeskundig onderwerp.
Hij/zij krijgt over dit onderwerp een toets die vooral de bèta competentie toetst. Ook wordt de kandidaat geïnterviewd en doet hij/zij een persoonlijkheidstest. Daarmee worden de motivatie, creativiteit en sociale competenties getest. De opleiding maakt de uiteindelijke ranking op basis van weging van de resultaten in beide rondes.

Meer weten?

Bezoek de sites voor meer informatie over de opleiding Technische Geneeskundede selectieprocedure en het schema voor het studielink stappenplan voor een fixusopleiding.