HomeNieuwsValorisatie in beeld: Out-of-the-box denken in DesignLab
DesignLab Utwente

Valorisatie in beeld: Out-of-the-box denken in DesignLab Een internationale werk- en ontmoetingsruimte

Het DesignLab van de Universiteit Twente is een internationale werk- en ontmoetingsruimte waar onderzoekers, studenten, ondernemers, business developers, overheden en kunstenaars werken aan creatieve out-of-the-box toepassingen voor nieuwe technologieën. Ze worden er geïnspireerd tot onverwachtse creatieve oplossingsrichtingen voor maatschappelijke en economische uitdagingen.

Nieuwe concepten en ideeën komen in het DesignLab via een niet-traditionele manier tot ontwikkeling, waarna prototypen direct de testfase in kunnen. Het DesignLab brengt internationale en regionale partijen samen rond interdisciplinaire innovatieprojecten en geeft ze toegang tot het potentieel aan kennis en talent in en rond de universiteit.

Vergrijzing

Initiatiefnemer prof.dr. Vanessa Evers, hoogleraar Human Media Interaction: ‘Maatschappelijke problemen van nu, maar ook die van de toekomst, maken duidelijk dat de oplossingen niet alleen technisch van aard zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan mobiliteit, maar ook aan vergrijzing en ouderenzorg. Overheidsorganisatie vragen ons nu al mee te denken over de consequenties van zelfsturende auto’s op onze wegen. Grote ondernemingen willen nu graag op een meer holistische manier naar een probleem kijken dan via de klassieke R&D.’

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)