HomeNieuwsValorisatie in beeld: Booking.com grootste Nederlandse internetsucces met mondiale invloed uit Twente
Geert Jan Bruinsma Utwente alumni

Booking.com begon als kleine start-up van de Universiteit Twente en groeide uit tot het grootste ICT bedrijf buiten de VS met 174 kantoren wereldwijd in meer dan 60 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Booking.com is wereldleider in online reserveringen van accommodaties. Dagelijks worden er meer dan 1.000.000 kamernachten gereserveerd. De website en apps van Booking.com trekken bezoekers van over de hele wereld, zowel zakenreizigers als vakantiegangers.

Sinds de oprichting in 1996 door onder andere Geert-Jan Bruinsma (alumnus Technische Bedrijfskunde aan de Universiteit Twente) garandeert Booking.com
de beste prijs voor alle soorten accommodaties, van kleine, door families beheerde bed & breakfasts tot zeer luxueuze vijfsterrencomplexen. De website van Booking.com is internationaal van opzet; hij is beschikbaar in meer dan 40 talen en biedt 880.700 actieve accommodaties in 224 landen en gebieden. Wereldwijd zijn er meer dan 10.000 mensen aan het werk voor Booking.com’s klanten en hotelpartners.

Geert-Jan Bruinsma heeft nog altijd een goede relatie met ‘zijn’ Universiteit Twente; in 2016 was hij één van de gastsprekers op de Alumni-dag.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)