HomeNieuwsDirecteur financiën Universiteit Twente naar MST
Joyce Berger

Directeur financiën Universiteit Twente naar MST

Joyce Berger RA, huidig directeur Financiën en Economische Zaken bij de Universiteit Twente, wordt per 15 oktober benoemd tot manager Financiën en Inkoop bij het Medisch Spectrum Twente.

Sinds 1 januari 2004 is Berger werkzaam op de UT. Zij startte als intern accountant op de afdeling Operational Audit. Na een aantal jaren een leidinggevende functie te hebben vervuld is zij vanaf medio 2009 benoemd tot directeur FEZ. Vanuit die rol heeft ze ingezet op de verdere ontwikkeling van de planning en control cyclus van de UT. Ook heeft Berger de Finance Academy UT opgericht.  Daar heeft ze enerzijds nadrukkelijk ingezet op de samenwerking tussen de centrale en decentrale medewerkers FEZ en anderzijds op de versterking van de kwaliteit binnen de financiële kolom van de UT.

Naast haar functies binnen de UT bekleedt Joyce Berger een aantal maatschappelijke posities. Zo is zij voorzitter van de Raad van Commissarissen van Sportaal (sportbedrijf in oprichting van de gemeente Enschede), lid van de Raad van Toezicht van Het Stedelijk Lyceum te Enschede en lid van de Raad van Commissarissen van woningcorporatie St. Joseph te Almelo.

Berger begon haar loopbaan bij KPMG Accountants waar zij werk en studie combineerde, haar accountants diploma behaalde zij aan de Universiteit van Amsterdam.

Berger over haar vertrek: “Ik heb de afgelopen 13 jaar met heel veel plezier bij de UT gewerkt, de UT is een fantastische omgeving om te werken. Ik ga de UT collega’s zeker missen en ik vind het ook jammer dat ik een aantal processen waar we aan begonnen zijn niet meer kan afmaken. Tegelijkertijd heb ik heel veel zin in mijn nieuwe job bij het MST. Nu de nieuwbouw daar gerealiseerd is, staat het MST voor een aantal interessante uitdagingen waar ik graag een bijdrage aan lever. Het lijkt mij leuk om de bedrijfsvoeringskant van de zorg beter te leren kennen.”

Mirjam Bult, vice-voorzitter van het College van Bestuur van de UT, zegt over de overstap van Berger: “De stap die Joyce maakt steunen wij als College van harte. Wij zullen haar kennis en bevlogenheid voor de UT echter zeker missen. De afgelopen jaren heeft Berger met verve de dienst Financiën en Economische Zaken binnen de UT stevig op de kaart gezet en is zij een uitstekende sparringpartner geweest. We kunnen de door haar ingezette weg voort zetten en zien toekomstige ontwikkelingen met vertrouwen tegemoet. We zijn Joyce dankbaar voor haar professionaliteit en collegialiteit en wensen haar alvast veel succes bij het MST. Op korte termijn beginnen we bij de UT met het werven van een opvolger.”

drs. B.G. Lankhaar (Bertyl)
Woordvoerder CvB (momenteel directeur Kennispark Twente a.i.)
drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)