HomeNieuwsPeter-Paul Verbeek wint World Technology Award voor ethiek

Peter-Paul Verbeek wint World Technology Award voor ethiek

De prestigieuze World Technology Award 2016 in de categorie ethiek is afgelopen nacht toegekend aan Peter-Paul Verbeek, hoogleraar Filosofie van Mens en Techniek aan de Universiteit Twente.

Verbeek, die niet bij de uitreiking in Los Angeles aanwezig kon zijn, was één van de vijf genomineerden voor de prestigieuze prijs, die naast eeuwige roem mooie extra kansen oplevert om van het netwerk van het World Technology Network, de organisatoren van de award, gebruik te maken.

Erkenning

Peter Paul Verbeek: “Het is een enorme erkenning voor het werk dat we doen. Niet alleen dat van mij, maar dat van de hele groep die zich op de UT bezighoudt met onderzoek en onderwijs op het snijvlak van technologie, ontwerp en ethiek. Wereldwijd wordt onze benadering als toonaangevend gezien, en dat heeft er denk ik mee te maken dat we er met het DesignLab in slagen om ethiek en technologie ook echt aan elkaar te koppelen. In die zin is het een kroon op het werk voor alles wat we daar hebben neergezet.”

World Technology Awards

De World Technology Awards worden sinds 2000 jaarlijks uitgereikt aan vooraanstaande personen die zich op de een of andere manier een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de toepassing en ontwikkeling van wetenschap en technologie. De prijs wordt uitgereikt in een aantal categorieën, zoals cultuur, gezondheid, sociaal ondernemerschap en politiek. Een overzicht van de winnaars van dit jaar is te vinden op de website van het WTN.

L.P.W. van der Velde MSc (Laurens)
Woordvoerder College van Bestuur (CvB)